مشاهده RSS Feed

niloofar2

چگونه استرس را از خود دور کنیم؟

به این مطلب امتیاز بدهید
توسط در تاریخ 10th April 2019 در ساعت 08:54 PM (27 نمایش ها)
چگونه در شرایط پر استرس همچنان امیدوار بمانیم؟
یک روانشناس خوب در تهران در مورد امیدواری به ما گفت : امیدواری باعث افزایش انعطاف پذیری میشود که میتواند در انواع سختی‌های زندگی نجات‌دهنده باشد، حتی اگر آن سختی یک تراژدی انسانی، بحران سلامتی یا استرس مالی باشد. امید اثر محافظتی بر ذهن دارد.




۸ روش برای حفظ امیدواری در روزهای پراسترس در زندگی:


۱- با طبیعت بیشتر ارتباط برقرار کنید.


از خانه یا محل کار بیرون بزنید، رانندگی را متوقف کنید و از ماشین پیاده شوید و فقط راه بروید.


تنفس عمیق در طبیعت، لمس سبزه و برگ درختان، قدم زدن در پارک محلی، گذراندن شب در زیر نور ستارگان، کوهنوردی.


قدرت طبیعت، می‌تواند ما را در سختترین روزها حفظ کند و قدرت ما را برای ادامه راه افزایش دهد.


۲- تمرکز بر معنویت


در مورد یکی از راههای کاهش استرس یک دکتر روانپزشک (اعصاب و روان) خوب در تهران اینگونه اظهار داشت : بهترین روش برای کاهش استرس، کشف معنا است. مراقبه و مدیتیشن، دعا، درخواست دعا از دوستان و خانواده، استرس را کاهش میدهد.
معنای عمیق تر مشکلی که با آن مواجه هستید را پیدا کنید.


۳- موسیقی


اگر احساس اضطراب، غمگینی دارید، بخصوص اگر نمیتوانید شرایط بیرونی را تغییر دهید (مثلا در بیمارستان، دفتر کار یا ماشین هستید) به موسیقی پناه ببرید و غرق موسیقی شوید.


۴- دسترسی به سیستم حمایتی


سیستم حمایتی اطراف شما حتما وجود دارد، حتی اگر فکر میکنید هیچ دوستی در این دنیا ندارید.
بیشترین کمکهایی که در شرایط بحرانی از دیگران میگیرید از طرف کسانی ست که قبلا آنها را اصلا نمیشناختید.


اگر دچار بحران استرس زایی هستید، کمک بگیرید. از دوستان، همسایگان، خانواده کمک بگیرید. اگر فکر میکنید هیچ کدام از اینها را ندارید، از خانه بیرون بروید و از افراد دیگری که با آنها در پارک، مغازه، محل کار و .... برخورد میکنید کمک بگیرید.


۵- محل زندگی خود را تغییر دهید.


جابجایی محل زندگی، میتواند احساس گیرافتادن را کمتر کند و امید بیشتری ایجاد کند. اگر نمیتوانید محل زندگی را تغییر دهید، انرژی تازه‌ای را در خانه ایجاد کنید. مثلا گیاه جدید بخرید، دکور و چیدمان محل زندگی را تغییر دهید، یک یا دو آینه به تزیینات خانه اضافه کنید. نور شمع در ساعتهای عصر، حس جدیدی را در فضاهای قدیمی و تاریک و افسرده کننده ایجاد میکند.
هر کاری انجام دهید تا کمتر احساس گیرافتادن در شرایط داشته باشید.


۶- قدردانی و شفقت


دانستن طرف تاریک و سخت زندگی و اجتناب نکردن از مواجهه با غم دیگران و حفظ و نگهداری سختیها و دلسوزی نسبت به آنچه به دیگران گذشته، به ما کمک میکند در روزهای سخت زندگی خودمان کمتر احساس تنهایی کنیم.
بر رنج انسانهای اطرافمان تمرکز کنیم و دلسوزی و شفقت خود نسبت به آنها را حفظ کنیم ، هم روزهای روشن و هم تاریک را ببینیم. تفاوت بین نور و تاریکی به ما کمک میکند معنای رنج را پیدا کنیم و دریچه بزرگتری در قلبمان باز شود.


۷- خواب


باید برای بهبودی از استرس روزانه و شرایط زندگی، بخوابید.


۸- کار بدنی


احساس اضطراب و استرس بشکل انرژی در بدن تجمع پیدا میکند. این انرژی باید آزاد شود تا فضایی برای فرآیندهای ترمیم کننده طبیعی ایجاد شود.


روشهای زیر میتواند انرژی استرس و اضطراب را کاهش دهد :


-کشش عمیق عضلانی
- یوگا
- پیاده روی طولانی
- ماساژ
- گرما (بطری آب گرم)
- آب (دوش گرفتن، نوشیدن آب بیشتر)
- طب سوزنی
- کی گونگ ( نوعی از طب سنتی هندی)
- تای چی ( نوعی حرکت درمانی)
- ریکی ( نوعی انرژی درمانی)
برچسب ها: هیچ یک ویرایش برچسب ها
دسته بندی ها
دسته بندی نشده

نظرات

اطلاعات تماس با پرشین پت
جهت ارتباط با مديران پرشین پت مي توانيد از اطلاعات زير استفاده نماييد .
Email : persianpet@gmail.com
SMS : 10000128394214




Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556