مشاهده RSS Feed

susan_mo

برای بهترین نتیجه، مکمل بدنسازی را چه زمانی مصرف کنم؟

به این مطلب امتیاز بدهید
توسط در تاریخ 14th May 2019 در ساعت 03:10 PM (13 نمایش ها)
در صورتی که مصرف کننده مکمل بدنسازی باشید ولی از دوز و زمان مصرف مکمل بدنسازی هیچ اطلاع دقیقی نداشته باشید، بدون شک متحمل ریسک بزرگی شده اید. آیا شما که علاقمند به ورزش و بدنسازی هستید، می دانید که مکمل های بدنسازی معروف و پر مصرفی همانند کراتین، گلوتامین، پروتئین و BCAA را بهتر است چه زمان و با چه دوزی مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید؟
قطعاً با دانستن بهترین زمان و دوز مصرفی که براساس تجربه حرفه ای های ورزش و مربیان بدنسازی باشد، زودتر به نتیجه رسیده و می توانید انتظار عضله سازی بیشتری داشته باشید.

ناگفته نماند که اینکار صرفه اقتصادی هم دارد، با اطلاع از زمان مناسب و میزان مصرفی مکمل ها دیگر نیاز نیست اسکوپ اضافه میل کنید یا در ساعتی که مصرف مکمل هیچ فایده ای به حالتان ندارد، مکمل ها را دور بریزید. زیرا می دانید که مثلاً بیشتر از دو اسکوپ پودر پروتئینی در این زمان مشخص هیچ فایده ای برایتان نخواهد داشت. در این مقاله در مورد بهترین دوز و زمان مصرف مکمل های ورزشی مانند گلوتامین، کراتین، پروتئین و BCAA صحبت خواهیم کرد.

بهترین زمان برای مصرف کراتین
در مورد کراتین هر موقع که میل بیشتری به خوردن کراتین داشتید، بدون شک می تواند بهترین زمان مصرف کراتین باشد. متأسفانه تحقیقات زیادی در مورد بهترین زمان مصرف کراتین وجود ندارد که بگوید مثلاً فلان ساعت بهتر از زمان های دیگر است. با این حال در ادامه سه پیشنهاد برای بهترین زمان مصرف کراتین داریم.
یک. مربیان و کارشناسان ورزشی پیشنهاد می کنند که حدود یک ساعت و نیم مانده به تمرین ترکیبی با کراتین، کربوهیدرات (ترجیحاً آب میوه یا اسموتی) و پروتئین تهیه کرده و میل کنید. بعد از اتمام تمرین نیز مجدداً همین ترکیب را نوش جان کنید.
اینکه تمرین تان را مابین مصرف دو وعده کراتین قرار دهید، تکنیک بسیار فوق العاده ای است. زیرا اینکار باعث ایجاد حالت آنابولیک در شخص شده و جلوی تجزیه عضلات را خواهد گرفت. یعنی در زمانهایی که بیشترین میزان دریافت را دارید، کراتین و کربوهیدرات به بدنتان خواهد رسید.
دو. اگر تکنیک قبل و بعد از تمرین برایتان دشوار و پیچیده است. می توانید فقط ۵ گرم کراتین بعد از تمرین بخورید تا به هدف عضله سازی و قدرتی که می خواهید برسید.
سه. هر موقع که میل داشتید و می توانستید ۵ گرم کراتین دریافت کنید. که البته بدون شک بهترین حالت برای مصرف کراتین همان مورد اول خواهد بود.
نکته: فراموش نکنید که اگر برای اولین بار است که کراتین مصرف می کنید، بهتر است روزی ۲۰ تا ۲۵ گرم کراتین در ۵ نوبت ۵ گرمی دریافت کنید. اینکار تأثیر کراتین در بدنتان را افزایش خواهد داد، البته اینکار چندان ضرورتی ندارد. اگر تمایلی به بارگیری کراتین در روزهای ابتدایی نداشتید، مصرف ۳ تا ۵ گرم در روز نیز می تواند شما را به هدفتان برساند. ایزی دارونمایندگی مکمل های بدنسازی در ایران بوده و یکی از برندهای داروخانه اینترنتی است که می توانید از آن برای تهیه این محصولات بهره بگیرید.

تالار گفتگوی پرشین پت (Mypet.ir)

بهترین دوز مصرفی کراتین:
میزان مصرف پروتئین کراتین بیشتر بستگی به نوع کراتین دارد. به طور میانگین پیشنهاد مربیان حرفه ای، ۱ تا ۵ گرم قبل و بعد از تمرین همراه با پروتئین وی است. اگر کراتین مونوهیدرات خریداری کرده اید باید اصل «فاز بارگیری» را رعایت نموده و هر روز در ۴ تا ۵ وعده ۵ گرم کراتین مصرف کنید.
بهترین زمان مصرفی گلوتامین
پروتکل استاندارد برای میل کردن گلوتامین ۲ تا ۳ وعده ۵ گرمی در طول روز است که بهتر است یکی از این وعده ها دقیقاً قبل از رفتن به رختخواب باشد. هیچگاه میل کردن وعده گلوتامین قبل از خواب را فراموش نکنید.
زیرا بیشترین ترشح هورمون های شما زمانی است که خواب هستید. دقیقاً این همان زمانی است که زحمات و تلاش های ورزشی تان جواب داده و فیزیک بدنی تان را تغییر خواهد داد. دو وعده دیگرتان نیز بهتر است یک وعده ۵ گرمی در صبح و یک وعده ۵ گرمی در حین تمرین ورزشی تان باشد. اگر در فکر این هستید که با چند تکنیک میزان جذب پروتئین خود را از غذاها افزایش دهید.

بهترین دوز مصرفی گلوتامین
توصیه ما مصرف ۲۰ تا ۴۰ گرم گلوتامین در طول روز برای ورزشکاران حرفه ای است. بهتر است این ۲۰ گرم را در ۴ تا ۶ وعده ی جداگانه میل کنید تا گلوتامین بیشترین اثربخشی خود را داشته باشد. می توانید از مکمل های داروخانه آنلاین ایزی دارو برای تهیه انواع محصولات و برندهای مکمل ورزشی مورد نیاز و معتبر استفاده کنید.

بهترین زمان برای مصرف پروتئین ها
مکمل های پروتئینی دارای تنوع بسیار زیادی است اما مهم ترین و مشهورترین، پروتئین وی و کازئین (پروتئین شیر) است. علت محبوبیت این دو مکمل نیز به سنتز پروتئینی و هضم آسان آن برمی گردد.
پروتئین وی در زمان بسیار کوتاهی جذب بدن شده و عضلات از آن برای ریکاوری و رشدشان استفاده می کنند. با توجه به این سرعت زیاد جذب، کافی است شیک پروتئینی ای که با وی تهیه کرده اید را حداکثر یک ساعت مانده به تمرین میل کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.
از طرف دیگر پروتئین کازئین، دیرتر جذب می شود و در نتیجه باید ۳ تا ۴ ساعت مانده به تمرین، پروتئین کازئین را دریافت کنید تا همان اثر پروتئین وی را داشته باشد. البته یادتان باشد که میزان پروتئینی که میل می کنید، به اندازه زمان مصرف آن اهمیت دارد. در ادامه این مقاله تمام زمان هایی که می توانید پروتئین میل کنید را باهم بررسی خواهیم کرد:
بعد از تمرین. در بررسی ای که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت، نشان داده شد که عضله سازی تا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بعد از تمرین هم ادامه خواهد داشت. اما اشتباه نکنید، این زمان فوق العاده بود و با اینکار عضله سازی تان را به حداکثر خواهید رساند. بعد از تمرین، سنتز پروتئینی و تجزیه پروتئین به صورت همزمان بالا خواهد رفت. اگر پروتئین مصرف نکنید، میزان تجزیه پروتئینی تان سربه فلک خواهد کشید، که این برای عضله سازی خوب نبوده و روند آن را شاید حتی سریع می کند. از طرف دیگر تحقیقات نشان داده است که استفاده از شیک پروتئینی بعد از تمرین منجر به عضله سازی و افزایش قدرت بیشتری خواهد شد.
کمی قبل از رفتن به رختخواب. میل کردن شیک پروتئینی قبل از خواب، ارتباط مستقیمی با چربی سوزی و عضله سازی دارد. البته پروتئین کازئین برای قبل از خواب انتخاب بسیار بهتری نسبت به وی خواهد بود. زیرا این پروتئین با سرعت کمتری تجزیه شده و تا ساعت ها غذای عضلاتتان را فراهم خواهد آورد. بدین صورت حتی در حین خواب هم عضله سازی خواهید داشت!
بلافاصله بعد از بیدار شدن. مطالعات نشان داده است که حساسیت بدن به آمینو اسیدها در ساعات ابتدایی صبح بیشتر است. در نتیجه شروع روز با شیک پروتئینی وی فوق العاده مؤثر خواهد بود، در این زمان است که عضلات تان نیاز به دریافت پروتئین دارد.
اگر تصمیم داشتید به جای صبحانه از شیک پروتئینی استفاده کنید، کازئین به خاطر دیر هضم بودنش ، انتخاب خوبی است؛ چرا که جلوی پر خوری ها در طول روز را خواهد گرفت. مدت هاست که سراغ بهترین مکمل بدنسازی برای چربی سوزی و کات می گردید، قطعاً پاسخ سؤالات شما در مقاله گلچین بهترین مکمل ها برای دوره چربی سوزی و کات خواهد بود. داروخانه های اینترنتی امروزه بهترین و معتبرین مکان ها برای دریافت سریع و آنلاین محصولات ورزشی بخصوص مکمل ها هستند. می توانید از مکمل های بدنسازی داروخانه آنلاین ایزی دارو استفاده کنید.
برچسب ها: هیچ یک ویرایش برچسب ها
دسته بندی ها
دسته بندی نشده

نظرات

اطلاعات تماس با پرشین پت
جهت ارتباط با مديران پرشین پت مي توانيد از اطلاعات زير استفاده نماييد .
Email : persianpet@gmail.com
SMS : 10000128394214




Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556