نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

چی بخوریم خوب ببینیم؟

This is a discussion on چی بخوریم خوب ببینیم؟ within the علوم غذایی forums, part of the علوم غذایی category; چشم های تان دو دو می زند و زیر نویس تلویزیون را خوب نمی بینید؟ رانندگی در شب برای تان ...

  1. Top | #1

    کاربر فعال

    کاربر فعال


    لايك دريافتي
    9
    لايك كرده
    0
    نوشته ها
    174
    می پسندم
    0
    مورد پسند : 22 بار در 17 پست

    پیش فرض چی بخوریم خوب ببینیم؟

    چشم های تان دو دو می زند و زیر نویس تلویزیون را خوب نمی بینید؟ رانندگی در شب برای تان سخت است و باید کتاب را حسابی به صورت تان نزدیک کنید تا کلمات شفاف به نظر برسند؟ مشکلات ژنتیکی چشم و پیر شدن چشم های تان تنها بخشی از دلایل این کم بینی و بدبینی هستند. محققان می گویند بسیاری از مشکلات چشم را می توان با کمک تغذیه مناسب برطرف یا اینکه با رعایت یک رژیم غذایی خوب از بروزشان جلوگیری کرد.اگر می خواهید چشم های تان بدون نیاز به عینک بهتر ببینند و اگر نمی خواهید کار فرزندتان به عمل های چشم و استفاده از لنز و عینک بکشد، این غذاها را در برنامه هفتگی غذایی تان جا دهید.

    سالاد جوانه گندم
    هویج را ریز رنده کنید، کمی فلفل دلمه ای ریز کنید و این دو را به همراه ذرت پخته شده و روغن زیتون با یک لیوان جوانه گندم مخلوط کنید و روی آن جعفری تازه بریزید. این سالاد جوانه گندم واقعا برای سلامتی چشم معجزه می کند.

    چرا این سالاد را بخوریم؟
    برای اینکه با خطر ابتلا به آب مروارید و آسیب های شبکیه چشم روبه رو نباشید، باید به میزان کافی ویتامین E دریافت کنید. نه تنها برای سلامت چشم که به خاطر دور شدن از سرطان سینه باید به میزان کافی ویتامین E دریافت کنید. البته ذرت موجود در این سالاد علاوه بر ویتامین E، امگا فراوانی هم دارد.

    دیگه چی بخوریم؟
    روغن های گیاهی، دانه ها و مغزهای روغنی و سبزیجات برگ دار از دیگر منابع حاوی ویتامین E هستند. آجیل هایی مثل تخمه آفتابگردان، بادام، فندق یا بادام زمینی هم میزان زیادی از این ویتامین را در خود جا داده اند.
    سالمون کبابی
    ماهی سالمون را طعم دار کنید و روی آتش کباب کنید. توصیه می کنیم این ماهی را سرخ نکنید چراکه خودش به اندازه کافی چرب است و نیازی به آغشته شدن به روغنی دیگر ندارد اما می توانید یک تخم مرغ آبپز را هم کنارش ورقه کنید تا هم امگا۳ بیشتری دریافت کنید و هم ماهی را به تنهایی نوش جان نکنید.
    چرا سالمون کبابی بخوریم؟
    برای دور کردن خطر پیرچشمی، ماهی های چرب مثل سالمون بهترین گزینه هستند. البته یادتان نرود که خوردن روغن ماهی تنها چشم شما را علاج نمی کند. این ماده سرشار از امگا۳ سلامت قلب تان را هم تضمین می کند و خطر بالا رفتن کلسترول بد یا ابتلا به بیماری هایی مثل آرتریت و زوال عقل را از شما دور می کند.
    دیگه چی بخوریم؟
    اگر نمی توانید امگا۳ که دوای پیرچشمی است را با خوردن سالمون تامین کنید، می توانید با روغن ماهی یا روغن دانه کتان خشکی چشم تان را کمتر کنید. حتی روغن های گیاهی مثل روغن آفتابگردان یا کلزا هم می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. امگا۳ را می توانید در مغزهایی مثل گردو، فندق، بادام، بادام هندی و پسته هم پیدا کنید.
    خوراک گوجه و سیب زمینی
    اگر قصد دارید شب ها زیاد شام سنگین نخورید، می توانید یک خوراک ساده و خوشمزه را به جای شام میل کنید. سیب زمینی را آبپز و سپس چهار گوش کنید و همراه با گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تفت دهید و به آن مقداری نخودفرنگی اضافه کنید. در آخر می توانید کمی لیموی تازه روی این خوراک بفشارید و نوش جان کنید.
    چرا این خوراک را بخوریم؟
    برای محافظت از چشم های تان، به ویتامین C نیاز دارید. این ویتامین نمی گذارد رادیکال های آزاد بیش از اندازه در بدن شما فعال شوند و به سالم ماندن سلول های بدن تان کمک می کند. بالا رفتن فشار چشم یکی از مشکلات خطرسازی است که حتی می تواند شما را برای همیشه کور کند اما اگر به میزان کافی ویتامین C مصرف کنید، کمتر با چنین خطری روبه رو خواهید بود.
    دیگه چی بخوریم؟
    حتما می دانید که مرکبات این فصل سرشار از ویتامین C هستند اما در کنار آنها با کمک هندوانه، کیوی و خربزه هم می توانید این ویتامین را به بدن تان برسانید. انواع کلم، آناناس و شلغم هم سرشار از امگا۳ هستند و به سلامت چشم شما کمک زیادی می کنند.

    خوراک سبزیجات
    یک عدد هویج کوچک را آبپز کنید و سپس همراه با دو عدد سیب زمینی شیرین سرخ شده و یک عدد فلفل دلمه ای نارنجی تفت دهید. بعد هم کمی سبزیجات (به دلخواه خودتان) به آن اضافه کنید و یک عدد زرده تخم مرغ به این خوراک اضافه کنید.
    چرا این خوراک را بخوریم؟
    هویج، سیب زمینی، فلفل دلمه ای نارنجی و زرده تخم مرغ سرشار از بتاکاروتن هستند. یعنی همان ماده ای که برای بیشتر شدن سوی چشم تان به آن نیاز دارید. این آنتی اکسیدان که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود، در میوه ها و سبزیجات بیشتر از هرچیز وجود دارد. البته اگر باردارید، باید حفظ سلامت چشم تان با کمک ویتامین A را تا مدتی فراموش کنید. مصرف بیش از اندازه این ویتامین برای خانم های باردار اصلا خوب نیست!

    دیگه چی بخوریم؟
    برخلاف تصور قدیمی ها که هویج را مهم ترین دوای ضعف بینایی می دانستند، بتاکاروتن در مواد غذایی دیگری غیر از هویج هم پیدا می شود. نمونه اش کدو تنبل، پرتقال و اسفناج است. گوجه فرنگی، برگ های سبز تیره کاهو، چغندر، هلو، آلو، طالبی و انبه هم تا بخواهید بتاکاروتن دارند.
    آش گوشت
    یک لیوان حبوبات پخته شده را با ۲۰۰ گرم گوشت گردن پخته و له شده روی اجاق بگذارید. بلغور گندم را به آن اضافه کنید و در آخر سبزی آش را به ترکیب بیفزایید. وقتی آش تان جا افتاد و گوشت حسابی ریش ریش شد، اجازه دهید سرد شود و سپس آن را با ماست ترش طعم دار کنید.
    چرا آش گوشت بخوریم؟
    زینک اجازه نمی دهد که چشم های شما در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید آسیب پذیر باشد و نمی گذارد به پیرچشمی زودرس مبتلا شوید. به همین دلیل محققان توصیه می کنند که هر روز ۸ میلی گرم از این ماده معدنی را در رژیم تان بگنجانید و این آش به خاطر گوشت و حبوباتی که در خود دارد و البته به خاطر ماستی که به آن اضافه می شود، می تواند میزان زیادی زینک را به بدن شما وارد کند.
    دیگه چی بخوریم؟
    اگر زیاد اهل آش خوردن نیستید، می توانید غذاهای دیگری را با استفاده از گوشت پرندگان تهیه کنید یا اینکه با خوردن شیر و آجیل ها به بدن تان زینک برسانید.
    سالاد سبزیجات
    سالاد کاهو را با کمک این سبزی، مقداری گشنیز، جعفری و برگ کرفس درست کنید و اگر دوست داشتید به آن بروکلی هم اضافه کنید.
    چرا سالاد سبزیجات بخوریم؟
    اگر شب ها خوب نمی بینید و به همین دلیل نمی توانید رانندگی کنید، باید لوتئین بیشتری به بدن تان برسانید. این ماده در کنار زآگزانتین از چشم شما در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می کند.
    دیگه چی بخوریم؟
    اگر امکان درست کردن این سالاد را ندارید، می توانید نرگسی اسفناج که ترکیب پیاز داغ، اسفناج تفت داده شده و تخم مرغ است را جایگزین آن کنید. البته بررسی ها نشان می دهد که فلفل دلمه ای زرد، انبه و نخودفرنگی هم می توانند این مواد را به بدن شما برسانند.
    شیر تخم مرغ
    شیر خم مرغ خورده اید؟ شیر را بجوشانید و وقتی جوش آمد و زیرش را خاموش کردید، یک عدد تخم مرغ در آن بشکنید و به سرعت به هم بزنید. تخم مرغ در حرارت شیر می پزد و طعم خوبی به آن می دهد. این معجون را می توانید با نان یا خالی نوش جان کنید.
    چرا شیر تخم مرغ بخوریم؟
    ویتامین B هم در کنار ویتامین های گفته شده، می تواند از چشم شما محافظت کند و مانع ابتلای چشم های تان به آستیگماتیسم شود.
    دیگه چی بخوریم؟
    اگر اهل شیر تخم مرغ خوردن نیستید، می توانید با مصرف گوشت قرمز، گوشت پرندگان و حتی ماهی هایی مثل ماهی سالمون این ویتامین را به بدن تان برسانید. البته نه تنها شیر، بلکه همه لبنیات سرشار از ویتامین B هستند و در گیاهانی مثل آووکادو هم از این ویتامین پیدا می شود.
    چشم شما برای خوب دیدن به مجموعه ای از اینها نیاز دارد:
    ویتامین های گروه B برای برطرف شدن آستیگماتیسم / لوتئین برای محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش
    زینک و امگا۳ برای فرار از پیرچشمی / ویتامین E برای مبتلا نشدن به آب مروارید
    ویتامین C برای محافظت در برابر رادیکال های آزاد/ ویتامین A برای بیشتر شدن سوی چشم

  2. Top | #2

    کاربر تازه آشنا

    کاربر تازه آشنا


    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0
    نوشته ها
    9
    می پسندم
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست

    پیش فرض

    ممنون عالی بود.

موضوعات مشابه

  1. درد و رنجشان را ببینیم...
    توسط *shabnam* در انجمن آرشیو
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 12th September 2013, 03:30 PM
  2. ببینیم و بیاموزیم
    توسط ویکی در انجمن ارشیو
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 20th September 2012, 09:59 PM
  3. *******خوبیهای طبیعت را ببینیم*******
    توسط لونا در انجمن آرشیو
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 7th October 2011, 12:47 AM
  4. چه باید بخوریم؟ چه نباید بخوریم؟
    توسط ساقی در انجمن گیاهخواری و سلامت
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 5th December 2009, 01:47 AM
  5. حشرات را از نزدیکتر ببینیم!
    توسط CATICEF در انجمن آرشیو
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 3rd March 2009, 11:51 AM

Visitors found this page by searching for:

هنوز جستجو برای این متن در پرشین پت صورت نگرفته است

کلمات کلیدی این موضوع

تالار گفتگوی پرشین پت (Mypet.ir) مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با پرشین پت
جهت ارتباط با مديران پرشین پت مي توانيد از اطلاعات زير استفاده نماييد .
Email : persianpet@gmail.com
SMS : 10000128394214




Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556