این دستور تهیه یک سوپ غلیظ کلاسیک می باشد که یک ظرف پر از طعم های مطبوع و تعجب برانگیز را برای شما آماده خواهد کرد. اضافه کردن دانه سنتی فارو باعث می شود تا این سوپ دلچسب گردیده و عطر و طعم دیوانه ای کننده ای پیدا کند.

علاوه بر این با کلم، لوبیا، هویج، پیاز و گوجه فرنگی، شما مقدار زیادی از مواد انرژی زای کاهنده کلسترول را بطور همزمان دریافت خواهید کرد.

مواد تهیه سوپ دلچسب

۱ عدد پیاز سفید بزرگ
۲ حبه سیر
۴ شاخه کرفس
۴ عدد هویج بزرگ، پوست کنده

۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون
۲ قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

به جای رب گوجه فرنگی می توانید گوجه فرنگی کامل استفاده کنید

۶ فنجان آب½ فنجان فارو۱ قاشق غذا خوری برگ آویشن تازه

½ قاشق چای خوری نمک¼ قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه زمینی


¼ قاشق چای خوری فلفل قرمز خرد شده½ قسمت از مغز کلم پیچ


می توانید از مقدار کمی لوبیا قرمز، خشک و شسته (بدون نمک) استفاده کنید


¼ فنجان جعفری تازه خرد شده¼ فنجان پارمسان رنده شده

دستورالعمل

۱- پیاز و سیر ریز خرد کنید. برش های از طول به کرفس بدهید، و سپس به قطعات کوچک تقسیم کرده. همین کار را با هویج انجام دهید.۲- روغن را در یک قابلمه بزرگ ریخته و روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. پیاز اضافه کرده و هر از چند گاه آن را تکان دهید، تا زمانی که نرم شوند، به مدت ۵ الی ۶ دقیقه. سیر، کرفس و هویج اضافه کنید و طبخ دهید، و گاهی آنرا هم بزنید، تا زمانی که آنها شروع به نرم شدن کنند، حدود ۵ دقیقه.۳- رب گوجه فرنگی اضافه کرده هم بزنید و اجازه دهید طبخ برای مدت ۱ دقیقه صورت پذیرد. در صورت تمایل برای اضافه کردن گوجه فرنگی، در این مرحله سپس گوجه فرنگی اضافه کنید (آنها را خرد کرده و برای طبخ به مواد اضافه کرده و هم بزنید)، آب، فارو، آویشن، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید و سپس حرارت کاهش داده و اجازه دهید به حالت آرام جوش بزند تا فارو در سوپ نرم و لطیف گردد، که اینکار حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.۴-کلم را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و مرکز آن را جدا کنید. سپس نیمی از مغز کلم را به ½ نوار گسترده تقسیم کرده و آن را تکه تکه کنید (حدود ۴ فنجان). کلم و حبوبات به سوپ اضافه کرده و، اجازه دهید تا کلم در حالت جوش در حدود ۱۵ دقیقه قرار بگیرد تا نرم شود. جعفری و پارمسان خورد شده برای تزئین رویه آن استفاده می شود. سوپ شما آماده سرو کردن می باشد.

اطلاعات تغذیه ای

این غذا برای ۴ نفر می باشد.

هر وعده شامل:۳۸۰ کالری (در حدود ۳و نیم فنجان)

چربی کل ۱۱ گرم

چربی اشباع ۲٫۵ گرم

فاقد اسید چرب ترانس

پروتئین ۱۴ گرم

قند کل ۵۶ گرم

فیبر۱۲ گرم

شکر۱۳گرم

کلسترول ۵ میلی گرم

سدیم ۵۳۰ میلی گرم

منبع: قلب