نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

خوردنی هایی که شما را شاد می کنند !

This is a discussion on خوردنی هایی که شما را شاد می کنند ! within the علوم غذایی forums, part of the تالارهای متفرقه category; هیچ چیز لذت‌بخش تر از خوردن غذا نیست. البته اگر سالم و مقوی باشد. در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ...

  1. Top | #1

    کاربر نمونه

    کاربر قدیمی


    حیوان خانگی
    DOG
    محل سکونت
    OC & TEH
    لايك دريافتي
    13
    لايك كرده
    0
    نوشته ها
    1,553
    می پسندم
    839
    مورد پسند : 3,170 بار در 769 پست
    حالت من :
    My Mood
    Paranoid

    Tavajoh خوردنی هایی که شما را شاد می کنند !


    هیچ چیز لذت‌بخش تر از خوردن غذا نیست. البته اگر سالم و مقوی باشد. در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ها هست که هم برای سلامت جسمانی ما مفید است و هم برای سلامت روانی ما به این نکات توجه کنید ...




    · صبحانه‌ خوردن روزانه:

    کسانی که صبحانه می‌خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند، تحقیقات نشان می‌دهد، بدن افرادی که صبحانه می‌خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد و چربی و کلسترول کمتری دارند.نتیجه خوردن صبحانه، داشتن بدنی آماده، وزن طبیعی، کاهش چربی‌خون و عادت کردن به کم خوردن است.
    خوردن صبحانه موجب می‌شود افراد تا زمان ناهار، کالری لازم را برای انجام فعالیت داشته باشند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنند. انجمن قلب آمریکا بر این اعتقاد است که چاقی در کسانی که صبحانه می‌خورند کمتر است و این افراد در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی‌خورند کمتر به دیابت مبتلا می‌شوند.


    حتی کسانی که به عنوان صبحانه، حبوبات پخته شده استفاده می‌کنند، از نظر جسمی و روانی وضعیت بهتری دارند. در کودکان، خوردن صبحانه موجب افزایش توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون‌های استاندارد افزایش می‌دهد. برای بهره‌مندی از مزایای صبحانه، وعده غذایی که شامل کربوهیدارت‌ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد.


    توصیه می‌شود.· گنجاندن ماهی در رژیم غذایی چند بار این جمله را از افراد یا رسانه‌ها شنیده‌اید؟ «چند بار در هفته ماهی می‌خورید؟» انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می‌کند که در هفته دو بار ماهی بخورید. ماهی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر کمتر مانند چربی‌های اشباع کمتر داشته و اسید چرب امگا3 بیشتر دارند. این موجب کاهش خطر بیماری‌های قلبی می‌شود. غذاهایی مانند کانولا، گردو که حاوی ماده‌ای به نام آلفالینولئیک اسید است، در بدن به امگا 3 تبدیل می‌شود.

    همچنین چربی امگا3 موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود. براساس تحقیقات، میان مصرف امگا3 در رژیم غذایی و کاهش آلرژی، آسم، اگزما و اختلالات ایمنی، ارتباط وجود دارد.




    · میان وعده ها:

    کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند، خوردن پنج وعده یا بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها در طول روز بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. خوردن میوه‌ها موجب شادابی و نشاط بیشتر می‌شوند. علاوه بر این:


    · خطر سرطان را کاهش می‌دهند.
    · علایم پیری را به تعویق می‌اندازند.
    · حافظه را تقویت می‌کنند.
    · سلامت قلب را افزایش می‌دهند.
    · سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند
    .بهترین راه برای گنجاندن میوه و سبزی‌ها در رژیم غذایی، مصرف آنها به عنوان میان‌وعده‌های غذایی است. میوه‌ها و سبزی‌ها در عین حال که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند.

    هویج و ماست کم‌چرب و خشکبار، سیب و انواع دیگر میوه بهترین میان‌‌وعده‌ها هستند.بهترین زمان برای خوردن میان‌وعده زمانی است که گرسنه هستید.

    ·
    آب و لبنیات آب و شیر دو مایع ضروری برای سلامت بدن هستند.
    بدن ما برای انجام فعالیت‌های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدن برای تحرک و فعالیت‌های حیاتی دستگاه‌ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد.

    در صورتی که آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می‌رود. بنابر گزارش‌های دانشمندان دانشگاه مینه‌سوتا، کلسیم موجود در محصولات لبنی برای سلامت بدن و استحکام استخوان‌ها ضروری است. همچنین از افزایش فشارخون بیماری‌های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند. حتی مصرف لبنیات کم‌چرب در کاهش چربی و کاهش توده عضلانی هم موثر است.




    · نوشیدن چای:

    چای بنوشید اما چایی که میزان کافیین آن کمتر باشد. چرا که هرچه میزان کافیین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم‌آبی شده و نوشیدنی‌های شیرین هم به افزایش وزن منجر می‌‌شود.مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه موثر بوده و از بیماری‌های قلبی و سرطان پیشگیری می‌کند.

    چای مزایای مفیدی دارد، از جمله آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب‌میوه یا دارچین و زنجبیل مزه‌دار کرد.







    salamatiran.com

  2. 2 کاربر پست DR S عزیز را پسندیده اند .


Visitors found this page by searching for:

هنوز جستجو برای این متن در پرشین پت صورت نگرفته است

کلمات کلیدی این موضوع

تالار گفتگوی پرشین پت (Mypet.ir) مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با پرشین پت
جهت ارتباط با مديران پرشین پت مي توانيد از اطلاعات زير استفاده نماييد .
Email : persianpet@gmail.com
SMS : 10000128394214




Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556