نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
Like Tree1Likes
  • تالار گفتگوی پرشین پت (Mypet.ir) 1 Post By Rahban

گوشت قرمز و فرآوری شده و پیشگیری از سرطان

This is a discussion on گوشت قرمز و فرآوری شده و پیشگیری از سرطان within the اخبار دام های بزرگ forums, part of the دام های بزرگ category; پژوهشگران علوم پزشکی تاکید می کنند که محدود کردن مصرف گوشت قرمز (مانند گوشت گاو،گوسفند ، بز و خوک ) ...

  1. Top | #1
    تالار گفتگوی پرشین پت (Mypet.ir)
    لايك دريافتي
    241
    لايك كرده
    177
    نوشته ها
    927
    می پسندم
    303
    مورد پسند : 2,025 بار در 745 پست

    Smile گوشت قرمز و فرآوری شده و پیشگیری از سرطان

    پژوهشگران علوم پزشکی تاکید می کنند که محدود کردن مصرف گوشت قرمز (مانند گوشت گاو،گوسفند ، بز و خوک ) و اجتناب از گوشت های فرآوری شده منطقی به نظر می رسد .
    به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، برای کاهش خطر ابتلا به سرطان بهتر است بیش از ۵۰۰G (وزن پخته) در هفته گوشت قرمز مانند گوشت گاو،گوسفندمصرف نکنید و عاقلانه است که از مصرف غذاهای حاوی گوشت های فرآوری شده مانند ژامبون، گوشت خوک، کالباس و سوسیس اجتناب کنید .
    واقعیت موجود
    ۱۰٪ از موارد سرطان روده می تواند از طریق کاهش مقدار مصرف گوشت فرآوری شده ( شامل سوسیس و کالباس و .. ) که مصرف می کنیم جلوگیری می شود.
    گوشت قرمز چیست؟
    گوشت قرمز اشاره دارد به گوشت گاو، گوشت خوک، گوسفند و بز و غذاهایی مثل همبرگر، گوشت گاو چرخ شده، گوشت خوک و بره کباب .
    در نظر داشته باشید که ۵۰۰G گوشت قرمز پخته شده ۷۰۰ تا ۷۵۰g، از گوشت قرمز نپخته ( خام )است . برای کمک به تجسم این موضوع که این مقدار چقتر است ، در نظر داشته باشید که یک قسمت متوسط ​​گوشت گاو یا گوشت گوسفند کباب و استیک ، به طور متوسط ​​۹۰g تا ۱۴۵g است.
    فرآوری گوشت چیست؟ گوشت فرآوری شده به وسیله تغییرات بر روی گوشت حیوانات که موجب تغییر طعم و ماندگاری بیشتر آن بیشتر شده است به دست می آید . روش هایی مانند نمک سود کردن ، استفاده از مواد نگهدارنده، تغییر محتوا دادن با افزودنی ها ، مانند تغییر به ژامبون، گوشت خوک، گوشت ادویه زده و دودی شده ، تغییر داده شده به گوشت سوسیس و کالباس ، و همچنین هات داگ (سوسیس) و برخی از سوسیس های معمولی ، همبرگر و گوشت چرخ شده دارای مواد نگهدارنده همه گوشت فرآوری شده به حساب می آید بخصوص اگر آنها را با نمک و افزودنی های شیمیایی حفظ کرده باشند. شواهدی قانع کننده ای وجود دارد که گوشت قرمز یکی از عوامل ابتلا به سرطان روده است و شواهد قانع کننده بیشتری وجود دارد که گوشت فرآوری شده از علل اصلی ابتلا به سرطان روده به شمار می رود. گوشت قرمز حاوی موادی است که با سرطان روده در ارتباط هستند. به عنوان مثال، هم، ترکیبی است که موجب رنگ گوشت قرمزاست و نشان داده شده است که موجب آسیب دیواره روده می شود. مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که مقدار زیادی گوشت قرمز می خورند، تمایل کمتری به خوردن غذاهایی با پایه گیاهی دارند ، به نحوی که از خواص ضد سرطانی این مواد کمتر بهره می برند . هنگامی که گوشت به وسیله مواد نگهدارنده و یا نمک سود و مواد افزودنی خوشمزه کننده فرآوری می شود مشکل سرطان زا یی بیشتر شده و مواد سرطان زا می تواند تشکیل شود. این مواد تولید شده می تواند به سلول های سالم در بدن آسیب برساند، به نحوی که منجر به توسعه سرطان شود. نکته مهم که هرگز نباید فراموش کنید این است که خطرات ذکر شده مربوط به سوسیس و کالباس هایی است که از گوشت درست شده است ، در مواردی که مواد غیر مجاز و روده و قسمت های دور ریختنی حیوان جهت تهیه سوسیس و کالباس مصرف می شود و یا در تهیه آن از افزودنی های غیر مجاز استفاده می گردد خطر سرطانزا بودن و خطرات قلبی عروقی آن غیر قابل تردید و خطر ابتلا به انواع سرطانها بسیار افزایش می یابد .
    نکاتی برای کاهش مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده :
    - سبزیجات و غلات را جانشین بخش بزرگی از رژیم غذایی گوشتی خود کنید .
    - مصرف مرغ و ماهی را در برنامه غذایی خود افزایش دهید . این مواد نه تنها با افزایش خطر ابتلا به سرطان در ارتباط نیستند بلکه برای سلامت قلب و عروق شما نیز مفید می باشند .
    - سعی کنید مواد کنسرو شده مخصوصا گوشت کنسروی و انواع ساندویچ مصرف نکنید.
    - غلات و حبوبات مانند لوبیا، نخود و عدس – و مواد خوش طعم کننده طبیعی مانند فلفل و ادویه را جایگزین افزودنی های صنعتی کنید .
    - تا حد امکان مصرف غذاهای آماده و سوسیس ، کالباس ، همبرگر ، پیتزا و غیره را کاهش دهید .
    - تخم مرغ و پنیر منابع بسیار غنی و مفید برای پروتئین می باشند این مواد را در برنامه غذایی خود افزایش دهید . - و نکته آخر اینکه ما هرگز توصیه نمی کنیم که خوردن گوشت را کلا فراموش کنید زیرا حذف کامل گوشت می تواند موجب فقر غذایی شما شود و خطرات واقعی برای سلامت شما داشته باشد .
    ALi.R likes this.

  2. کاربر مقابل پست Rahban عزیز را پسندیده است:


  3. Top | #2
    تالار گفتگوی پرشین پت (Mypet.ir)
    لايك دريافتي
    241
    لايك كرده
    177
    نوشته ها
    927
    می پسندم
    303
    مورد پسند : 2,025 بار در 745 پست

    Smile منابع غذایی آهن

    از مهم‌ترین ریزمغذی‌ها جهت خون‌سازی که کمبود آنها موجب بروز کم‌ خونی می‌شود می‌توان به آهن، ویتامین ب۱۲ و اسید فولیک اشاره کرد. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، فقر آهن یکی از شایع‌ترین اختلالات تغذیه‌ای در کشورهای در حال توسعه و مهم‌ترین علت کم ‌خونی تغذیه‌ای در کودکان و زنان در سنین باروری است که با ایجاد گلبول‌های قرمز کوچک و کاهش مقدار هموگلوبین سبب کاهش توان جسمی و روانی فرد و حتی افزایش میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری‌ها می‌شود. جذب آهن غذا ، اغلب تحت تأثیر شکل آهن موجود در آن می باشد. آهن موجود در پروتئین های حیوانی مانند گوشت گاو، ماهی و پرندگان ( آهن هِم) بیشتر جذب می شود در حالیکه جذب آهن پروتئین های گیاهی مانند سبزی ها و میوه ها ( آهن غیر هم) کم تر می باشد. باید توجه داشت که ویتامینcجذب آهن سبزی ها و میوه ها( آهن غیرهم) را بیشتر می کند. مصرف چای همراه یا بلافاصله بعد ازغذا نیز می تواند جذب آهن را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. مواد غذایی شامل جگر، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم‌مرغ، سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره و پهن مثل اسفناج، حبوبات و میوه‌های خشک مخصوصا برگه زردآلو و دانه‌های روغنی بهترین منابع خوراکی حاوی آهن هستند. کم‌ خونی حالتی است که در آن تعداد یا اندازه گلبول‌های قرمز و یا مقدار هموگلوبین موجود در خون کاهش یافته و فرآیند تبادل اکسیژن و دی‌اکسید کربن بین خون و سلول‌های بدن دچار اختلال می‌شود. مواد غذایی شامل جگر، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم‌مرغ، سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره و پهن مثل اسفناج، حبوبات و میوه‌های خشک مخصوصا برگه زردآلو و دانه‌های روغنی بهترین منابع خوراکی حاوی آهن هستند.
    به علاوه منابع غذایی حاوی ویتامین ث،‌ اسید سیتریک و اسید اسکوربیک مانند آب‌ پرتقال، انبه و طالبی، منابع حاوی اسید مالیک و اسید تارتاریک مثل هویج و سیب‌زمینی و محصولات تخمیری مثل سس سویا عوامل افزایش دهنده جذب آهن در بدن هستند.
    منابع غذایی آهن دار عبارتند از: جگر، قلوه ، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم مرغ ، سبزی های دارای برگ سبز تیره مانند جعفری ، اسفناج و حبوبات ؛ مثل عدس و لوبیا، هم چنین میوه های خشک ( برگه ها) به خصوص برگه زرد آلو و دانه های روغنی. عوامل افزایش دهنده جذب آهن و منابع غذایی آنها ۱٫ اسید سیتریک و اسید اسکوربیک ( ویتامینc) که درآلو، خربزه، ریواس، انبه، گلابی، طالبی، گل کلم، سبزی ها ، آب پرتقال، لیمو شیرین ، لیمو ترش، سیب و آناناس وجود دارند، می توانند عوامل افزایش دهنده جذب آهن در بدن باشند-.
    ۲٫ هویج ، سیب زمینی، چغندر، کدو تنبل ، گوجه فرنگی، کلم پیچ و شلغم موجود است ، سبب افزایش جذب آهن می شود.
    ۳٫ محصولات تخمیری مثل سس سویا نیز در این دسته از عوامل گنجانده می شوند. توصیه های زیر را به کار بندید : هنگام استفاده از غذاهایی که غنی از آهن می باشند ، از منابع غذایی حاوی ویتامین در هر وعده غذایی ، جهت جذب بهتر آهن ( مثل پرتقال، گریپ فروت، کوجه فرنگی، کلم، توت فرنگی، فلفل سبزو لیمو ترش)
    گنجاندن گوشت قرمز، ماهی یا مرغ در برنامه غذایی .
    . پرهیز از مصرف چای و قهوه همراه یا بلافاصله بعد از غذا

  4. کاربر مقابل پست Rahban عزیز را پسندیده است:


موضوعات مشابه

  1. آهن موجود در گوشت قرمز سرطان‌زاست!
    توسط ToOoTi در انجمن گیاهخواری و سلامت
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2nd October 2012, 08:35 PM
  2. ارتباط مصرف گوشت قرمز و لبنیات با سرطان کولون
    توسط babak_deghat در انجمن گیاهخواری و سلامت
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 30th April 2009, 07:36 PM

Visitors found this page by searching for:

اسید اسکوربیک در گوشت

اسید اسکوربیک در گوشت قرمز

مقاله فراوری گوشت

فراوری گوشت گاو

گوشت گاو و سرطان

خوردن گوشت گاو

فهرست افزودنی ها به گوشت

اسید اسکوربیک گوشت

موضوع فراوری تولیدات دام گوشت

کلمات کلیدی این موضوع

تالار گفتگوی پرشین پت (Mypet.ir) مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با پرشین پت
جهت ارتباط با مديران پرشین پت مي توانيد از اطلاعات زير استفاده نماييد .
Email : persianpet@gmail.com
SMS : 10000128394214




Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556