Resigzed Image Click this bar to view the full image.




شکار پازل مایکروسافت برنامه‌ای است تقریبا سالانه که از ۱۹۹۹ در مایکروسافت شروع شده و یکی از عواملی است که این شرکت را در طبقه بندی بهترین‌ شرکت‌های کامپیوتری برای کار، نگاه داشته است. در این برنامه سالانه، چند پازل مختلف طراحی می‌شوند و تیم‌های حداکثر دوازده نفره که باید چهار نفر آن‌ها کارمند مایکروسافت باشند تلاش می‌کنند آن‌ها را حل نمایند.

هر ساله بخشی از پازل‌ها مسایل مرسومی مثل جدول و رمزگشایی از حروف و جورچین‌ها هستند و بخشی از آن‌ها پازل‌های فضای باز مانند پیدا کردن یک شیئی در یکی از ساختمان‌های مایکروسافت بر اساس سرنخ‌هایی که از مراحل قبل به دست آمده یا حل کردن مسایلی با استفاده از رابط کاربری کینکت.

این مسابقات در مرکز اصلی مایکروسافت یعنی ردموند واشنگتن برگزار می‌شود و معمولا ۳۲ ساعت از یک آخر هفته را به خودش اختصاص می دهد.

به عنوان نمونه‌های جالبی از این پازل‌ها می‌توان به پازل ۲۰۰۷ اشاره کرد که در فضای قاره گمشده آتلانتیس اتفاق می‌افتاد و قسمتی از آن شرکت کنندگان باید با استفاده از «کره زمین مجازی» مایکروسافت، در فضای سبز شرکت به دنبال مکعب‌های یک متری می‌گشتند که حاوی سرنخ بعدی بودند. این مکعب‌ها مدتی قبل توسط برگزار کنندگان در محوطه قرار داده شده بود و بعد آن‌ها با پرواز بر فراز محوطه مایکروسافت با یک هواپیما و دوربین دقت بالا، تصاویر مایکروسافت ویرچوال ارث را برای نشان دادن این مکعب‌ها آپدیت کرده بودند.

به عنوان یک نمونه دیگر می‌شود به مسابقه سال ۲۰۰۴ اشاره کرد که در آن مجله نیویورک تایمز با هماهنگی قبلی یکی از سوالات را که یک جدول کلمات متقاطع بود، به عنوان جدول کلمات متقاطع روز چاپ کرد و کارمندان مایکروسافت برای حل این قسمت باید به روزنامه آنروز مراجعه می‌کردند و بعد با زنگ زدن به پیتزافروشی محل،‌ پیتزای خاصی که اسمش از جدول به دست آمده بود را سفارش می‌دادند تا سرنخ بعدی را به دست بیاورند.

در این مراسم معمولا برنده هر سال، طراحی سوالات و معماهای سال بعد را بر عهده می‌گیرد و هدف اصلی آن بالابردن رضایت شغلی کارمندان و همچنین آشنا کردن استعدادهای خارج از شرکت با محیط شرکت از طریق مشارکت در تیم‌ها می‌باشد.


منبع : سایت نارنجی