پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا ◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
      اسباب‌بازی قابل تمدید چاپ سه بعدی که شبیه شخصیت ترسناک گیاه پیرانا از بازی‌های ویدیویی کلاسیک Super Mario Bros است. از Grabber قابل گسترش گیاه پیرانا برای برداشتن اقلام از مکان های صعب العبور، اعم از تنقلات، کلیدها یا سایر اشیاء کوچک استفاده کنید. نسخه چاپی سه بعدی که توسط Alice3DTreasures از مواد PLA سازگار با محیط زیست ساخته شده است، هم پایدار و هم برای محیط زیست بی خطر است. هر گیربکس تحت بازرسی های کیفی کامل قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای بالا را برآورده می کند و در مجموعه اسباب بازی های طرفداران ماریو قرار می گیرد.
  • صندلی چوبی به شکل زرافه ◄ صندلی چوبی به شکل زرافه
      صندلی چوبی به شکل زرافه دارای کشوی یکپارچه برای نگهداری کاغذ طراحی و مداد رنگی است. صندلی زرافه طراحی شده توسط لوئیس لیم برای بچه ها به عنوان میز نقاشی و بزرگسالان می توانند از آن به عنوان صندلی برای نشستن و استراحت در حین بازی کودکان استفاده کنند.
  • lمیز کار مشترک با گربه ◄ lمیز کار مشترک با گربه
      میز اداری ارگونومیک با طراحی توخالی تضمین می کند که دستان شما در ارتفاع مطلوب قرار دارند و فشار و ناراحتی را در ساعات طولانی کار کاهش می دهد. میز توخالی طراحی شده توسط SUNRIU وعده می دهد که تجربه فضای کاری را با نگه داشتن دستان شما در ارتفاع عالی افزایش دهد. ناحیه فرورفته در داخل سطح میز شکل گرفته است و با ظرافت برای نگه داشتن دستان شما هنگام درگیر شدن با کارهای روزانه خود، حجاری شده است. میز ساخته شده از تخته سه لا شامل نقاط تعیین شده برای وسایل ضروری و ابزارهای رایج است که جریان کار را بهینه می کند و به هم ریختگی را به حداقل می رساند.
  • ک زنبور رباتیک ◄ ک زنبور رباتیک
      پهپاد مینیاتوری ساخته شده برای پرواز ازدحام مستقل شبیه یک زنبور رباتیک است و از الگوهای پرواز طبیعی زنبورها الهام گرفته شده است. Festo BionicBee تنها 34 گرم وزن دارد و به لطف ساختار فوق العاده سبک و مانور استثنایی، از قابلیت های چشمگیری برخوردار است. مجهز به فناوری پیشرفته، هر پهپاد به طور مستقل در یک گروه حرکت می کند و مسیرهای از پیش تعیین شده را با دقتی بی نظیر دنبال می کند. از طریق کالیبراسیون هوشمند، Bionic Bee عملکرد را بهینه می‌کند و هماهنگی یکپارچه را در میان گروه تضمین می‌کند. این نوآوری نشان دهنده اوج بیومیمیک و پیشرفت تکنولوژی در طراحی هواپیماهای بدون سرنشین است.
  • تخت راحت با آکواریوم ◄ تخت راحت با آکواریوم
      تخت راحت با آکواریوم سفارشی بزرگ که 650 گالن آب را در خود جای می دهد و هنگام خواب شما را احاطه می کند . آکواریوم زیبای سر تخت برای Furnitureland South توسط Wayde King و Brett Raymer از تولید مخازن اکریلیک طراحی شده است.
  • تخت توتور ◄ تخت توتور
      تختخواب راحت طراحی شده تا شبیه موجودی غول پیکر شایان ستایش از انیمیشن من Neighbor Totoro اثر هایائو میازاکی باشد. در این تخت خواب / کیسه خواب نرم توتورو به راحتی به خواب خواهید رفت و رویای ماجراهای شگفت انگیزی خواهید داشت
  • چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند ◄ چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند
      چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند بامزه طراحی شده است ، به ایجاد لحظاتی دنج و خاطرات ماندگار با بچه های کوچکتان کمک می کند. چراغ شب گوسفند از MoziDozen، روال روزانه قبل از خواب را جالب نگه می دارد و شمارش گوسفندان را بسیار زیباتر می کند. ساخته شده از مواد طبیعی مانند گردو، خاکستر و نمد پشمی، درخشندگی نرمی از خود ساطع می کند که می تواند مطابق با ترجیحات فردی تنظیم شود. Sheep Lamp دارای فناوری بی سیم است که به آن اجازه می دهد تا از پایه شارژ جدا شود تا به راحتی در اطراف اتاق قرار گیرد. ایده‌آل برای داستان‌های قبل از خواب و شمارش گوسفند، The Sheep Night Light به همراهی لذت‌بخش برای کودکان در هنگام خوابیدن تبدیل می‌شود. هنگامی که داستان به پایان می رسد، گوسفند "به خانه باز می گردد" به پایگاه شارژ خود، آماده برای درخشش دوباره در شب بعد.
  • صندلی چوبی توسط جویس لین ◄ صندلی چوبی توسط جویس لین
      صندلی منحصر به فرد به نظر می رسد که گویی مستقیماً از تنه درخت بریده شده و به زیبایی طبیعت می پردازد و حس اصالت ارگانیک را القا می کند. صندلی چوبی جویس لین که شبیه تکه ای از تنه درخت است، از نظر بصری چشمگیر و غیر متعارف است و آن را در هر محیطی متمایز می کند. خلقت جویس لین با ترکیبی از موادی مانند رنگ روغن، خاک رس اپوکسی و تخته سه لا، شیفتگی او را به تعامل بین عناصر طبیعی و دستکاری انسان به نمایش می گذارد. جویس لین با استفاده از مواد آلی مانند چوب در کنار مواد مصنوعی مانند رزین، به موضوعات اتصال و قطع ارتباط می پردازد و حقیقت پشت ظاهر را زیر سوال می برد. صندلی چوبی هم به عنوان قطعه ای کاربردی و هم به عنوان مجسمه هنری زیبا عمل می کند و بینندگان را دعوت می کند تا در مورد پارادوکس های رابطه ما با محیط زیست و دنیای تولید شده فکر کنند. جویس لین از طریق کار خلاقانه، پیچیدگی های جامعه صنعتی مدرن ما را بررسی می کند، جایی که مرزهای بین طبیعی و مصنوعی محو شده است.
  • جا عسلی بامزه ◄ جا عسلی بامزه
      بسته بندی خلاقانه عسل طراحی شده به شکل زنبور عسل دارای رویه چوبی و چهار بال است که باز کردن ظرف شیشه ای را آسان می کند. بسته بندی عسل زنبور عسل توسط کنستانتین بولیموند برای کودکان غیرقابل انکار زیبا و جذاب است. طراحی منحصر به فرد بسته بندی توجه آنها را به خود جلب می کند و شیشه عسل را برجسته می کند و آنها را به کاوش و کشف محتویات آن دعوت می کند. عسل صد گل ترکیبی از شهدهای شکوفه های مختلف است که ترکیبی از طعم های آبی زمستانه تا شاه بلوطی را ارائه می دهد. هر شیشه می تواند به عنوان شروع کننده گفتگو در مورد زنبورها و نقش مهم آنها در گرده افشانی و تولید عسل باشد. این فرصتی را برای والدین فراهم می کند تا به کودکان در مورد طبیعت و محیط زیست به روشی سرگرم کننده و جذاب آموزش دهند.
  • درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت ◄ درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت
      خانه گربه ممتاز ساخته شده از چوب با کیفیت بالا و پوست گوسفند مجلل از طرحی از بالا به پایین استفاده می کند تا پناهگاهی راحت برای گربه شما فراهم کند. مبلمان مدولار برای گربه های خانگی طراحی شده توسط Catissa از Haapsalu، استونی . صرفه جویی در فضا و طراحی قابل نصب بر روی دیوار، فضای کف را به حداکثر می رساند و آن را برای خانه هایی با هر اندازه ای ایده آل می کند. سطوح رنگ شده در برابر تجمع گرد و غبار مقاوم هستند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است و ظاهری بکر را همیشه تضمین می کند. خانه گربه مدولار معلق مکانی سرگرم کننده و امن برای آرامش است. با استفاده از نردبان همراه، حیوان خانگی شما به راحتی به خانه درخت گربه دسترسی خواهد داشت .
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29334    |     صفحه 1 از 2934
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

از ۱۵ سال پیش تا کنون؛ داستان قدرت پی سی های حرفه ای!

ز ۱۵ سال پیش تا کنون؛ داستان قدرت پی سی های حرفه ای!
Written by کیوان مساجدی  
Monday, 23 August 2010 16:01

r4_black_mainimg_narenji_ir.jpg

۱۵ سال پیش تا کنون؛ چه خوب گذشت یا بد و چه زود گذشت یا سخت، داستانی از کامپیوتر ها را برای گفتن در دل خود جای داده! می خواهیم این داستان را روایت کنیم: این که چگونه رویای ۲۰۰ مگاهرتز با ۸ مگابایت رم سال ۹۶، امروز جای خود را با ۱۲ هسته و ۲۴ گیگابایت رم، تعویض کرده است. داستانی به روایت آمار، ارقام و نمودار ها را برای شما تصویر خواهیم کرد. پس با نارنجی همراه باشید. 

- تکامل پردازنده ها

همانطور که از عنوان این مطلب بر می آید، در این مقاله قصد بررسی مشخصات سخت افزاری کامپیوترهایی را داریم که از طرف Maximum PC، به عنوان پی سی های رویایی سال های مختلف معرفی شده اند. از این رو انتظار دیدن وضعیت کلی بازار را نداشته باشید. در واقع این داستانی است از رشد سخت افزاری پی سی های حرفه ای! 

با نگاه به نمودار بال می توانید ببینید که هر یک از کامپیوترهای برتر، از سریع ترین پردازنده های زمان خودشان استفاده می کردند. می بینیم که پردازنده های پنتیوم 1 و 2 و 3، رشد کمی در سرعت کلاک داشتند و برای مثال در سال ۱۹۹۹، از پردازنده پنتیوم 3، ۵۰۰مگاهرتزی بر روی Dream Machine آن سال استفاده شده بود. (اگر چه آن زمان پردازنده های ۶۵۰ مگاهرتزی نیز موجود بود) اما اگر به کمی بعد – یعنی سال ۲۰۰۱ – بنگریم، می بینیم که اینتل توانست با استفاده از معماری NetBurst، پردازنده های پنتیوم 4 را به سرعت ۱.۸ گیگاهرتز نیز برساند! ماشین های مبتنی بر پلتفرم پنتیوم 4 و معماری NetBurst سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ را به سلامت سپری کردند و در سال ۲۰۰۴ ، سرعت این پردازنده ها به اوج خود رسید. در ماشین رویایی مربوط به آن سال از پردازنده Pentium 4 560@ ۳.۶GHz استفاده شد که در اورکلاک تا سرعت ۳.۹۷ گیگاهرتز نیز پایدار بود. 

معماری ۹۰ نانومتری پردازنده Pentium 4 570، که به سرعت ۳.۸ گیگا هرتز هم رسید، آخرین اوج کلاک در پنتیوم 4 بود. پس از آن در سال ۲۰۰۵ شاهد یک پردازنده با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز بودیم اما کارایی هنوز به همان خوبی بود، چون این بار با پردازنده ای ۲ هسته ای طرف هستیم. رقابت بر سر سرعت کلاک در همین جا به پایان کار خود رسید و رقابتی نو بر سر هسته های بیشتر شروع شد. از سال ۲۰۰۶ به بعد، سرعت کلاک به طور متواضعانه تری رشد نمود.

در بالا نموداری را تهیه کردیم که روند رشد سطح اورکلاک پردازنده ها را نشان می دهد. این روند بسیار شبیه روند توسعه کلاک پردازنده ها است! این بار هم پنتیوم های 1و 2و 3 توسعه زیادی نداشتند ولی با عرضه پنتیوم 4 ناگهان میزان اورکلاک افزایش چشم گیری پیدا کرد. چیزی که در این بین جالب است، سطح اورکلاک در بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ است، که همانطور ثابت مانده و از ۴ گیگاهرتز فراتر نرفته است. در سال ۲۰۰۸ از دو پردازنده 4 هسته ای برروی ماشین رویایی منتخب سال استفاده شد و در سال ۲۰۰۹ نیز که جهان در بحران مالی فرو رفت، همه خوشحال بودند که برق کافی در اختیار بود که پردازنده Core i7,970x را به ۴ گیگاهرتز برساند!

حالا کافی است که به نمودار بالا بنگرید و آن را با نمودار سرعت استاندارد پردازنده ها مقایسه نمایید. زمانی که سرعت پردازنده ها افت کرد و با سرعت متعادل تری بالا رفت، شاهد زیاد شدن تعداد هسته ی پردازنده ها بودیم. در سال ۲۰۰۵ از دو پردازنده دو هسته ای بر روی ماشین رویایی آن سال استفاده شد. سال بعد اما از پردازنده دو هسته ای Core 2 Extreme X6800 استفاده شد. از همان موقع تا به حال دائما برای افزایش هسته های دریم ماشین سعی می شد و نهایتا امسال، تعداد هسته ها را به ۱۲ عدد رسید. 

- گنجایش بیشتر، هدف همیشگی رم ها!

این نمودار ممکن است در اوایل مسطح به نظر برسد. اما اگر به اعداد دقت کنید، می بینید گنجایش رم ها دائما افزایش یافته است. البته این که سطح رم ها دائما پایین و بالا می شده است، چیزی انکار ناپذیر است. در طی این سال ها، نیاز کاربران به پهنای باند و حافظه بیشتر برای اجرای نرم افزارها، تولید کنندگان را به سمتی سوق داده که دائما در فکر افزایش حافظه رم ها باشند. در ماشین های رویایی سال های ۹۶ و ۹۷ حجم رم ها بسیار کم بود و البته از همان موقع هم تلاش ها بر این بود که حجم رم افزایش داده شود. رم های RD نسبت به رم های امروزی گنجایش کمی را ارائه می دادند. اما در همان موقع هم سطح توقع از این رم ها بسیار بالا بود. در Dream Machine های سال های ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۲ از این نوع رم ها استفاده شد. در سال ۲۰۰۲ از مدل فوق العاده RIMM4200/PC1066 استفاده گردید. این مدل ۵۱۲ مگابایتی، با مجتمع کردن دو اسلات بر روی یک اسلات، به کاربران این امکان را می داد که فقط با یک اسلات از عملکرد Dual Channel و در نتیجه حافظه و سرعت و پهنای باند بیشتر نیز بهره ببرند. پس از سال ۲۰۰۲ ، RDRAM ها دیگر قادر نبودند که نیاز بیشتر را به خوبی بر آورده سازند. از این رو از آن پس از رم های DDR استفاده گردید. DDR2 و DDR3 از نسل های جدید تر این رم ها هستند که معمولا در کامپیوترهای امروزی استفاده می شوند. 

باید این نکته را خاطر نشان کرد که سیستم عامل ها هم همواره سهم بیشتری از رم را برای خود می خواستند! مخصوصا هنگامی که سیستم ۶۴ بیتی سیستم عامل ها به بازار آمد، نیاز به رم بیشتر هم بیشتر احساس می شد. زمانی که نسخه ۶۴ بیتی، ویندوز ویستای ۲۰۰۷، بر روی ماشین رویایی آن سال نصب گردید، علاوه بر این که حجم رم مورد نیاز بیشتر شد، اشکالاتی که ویندوز ویستا داشت، باعث شد که این ماشین با هر دو سیستم عامل های ویستا و ایکس پی، در کنار هم ارائه شود. 

- وضعیت کارت های گرافیک:

در این مورد وقتی به گذشته بر می گردیم، می بینیم که حافظه کارت های گرافیکی نیز طی این سال ها پیشرفت قابل توجهی داشته است و باید گفت که وقتی به امروز خود نگاه می کنیم، به کم بودن حافظه در آن زمان بیش از پیش پی خواهیم برد! حافظه های کارت های گرافیکی، در استفاده از رنگ ها و تکسچر ها و این گونه موارد نقش بسیار قابل توجهی دارند. 

همانطور که می دانید کارت های قدیمی بر پایه AGP ارائه می شدند. سیستمی به نام DME به این کارت ها اجازه می داد که از روی حافظه اصلی سیستم یا همان رم، به تکسچر های مورد نیاز دسترسی داشته باشند. اگر چه این موضوع باعث افت سرعت می شد، اما می توانست تا حدی کم بود حافظه آنها را جبران کند. این موضوع به بازی ها اجازه به کارگیری تکسچر های بهتر را می داد و همچنین با پهنای باند ۲۶۶MB/s درگاه های AGP، مشکل زیادی از نظر پهنای باندی نیز وجود نداشت. این موضوع از گران قیمت شدن بیش از حد کارت ها هم جلوگیری می کرد پس از همه نظر به صرفه بود! 

اما کمی بعد، اوضاع کمی متفاوت پیش رفت. انویدیا و ATI رقابت تازه ای را بر سر حافظه با یکدیگر شروع کرده بودند. از آن پس مقدار حافظه کارت ها به شدت بالا رفت، به طوری که امروزه شاهد کارت هایی نه چندان گران قیمت؛ با حافظه یک تا یک و نیم گیگا بایت نیز هستیم. به طور کل، از ابتدا تا کنون شاهد پیشرفت های قابل توجهی از نظر مقدار و نوع حافظه های گرفیکی بودیم اما باید گفت که بالاتر رفتن حافظه ربط چندانی به بالاتر رفتن عملکرد گرافیکی ندارد.

به نمودار بالا نگاه کنید تا تاثیر فناوری هایی چون کراس فایر و SLI را بیابید! در سال های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸، در دریم ماشین ها از دو کارت گرافیکی استفاده شده بود. اما آن دو به صورت کراس فایر نبودند. پس از آن از یک کارت بر روی دریم ماشین ها استفاده شد، ولی باید گفت که این کارت ها سه بعدی و با حافظه بیشتر بودند و از نظر عملکرد در سطح بسیار بالاتری نیز قرار داشتند. اما از سال ۲۰۰۵ به بعد دریم ماشین ها با دو کارت موازی کار می کردند. پس از آن داشتند دو کارت یا بیشتر، چه برای دریم ماشین ها و چه برای کامپیوتر های حرفه ای دیگر، از موارد ضروری به شمار می رفت. این مساله باعث نیاز به انرژی و قدرت بیشتر شد. چقدر بیشتر؟ می توانید در جدول زیر مشاهده نمایید! 

-مقدار و قدرت پاور:

بسیار خوب، این یکی نباید برای طرفداران محیط زیست، چندان خوشحال کننده باشد. به رغم تمام تلاش هایی که سازندگان برای کم کردن میزان برق مصرفی محصولات خود انجام داده اند، اما استفاده از چند کارت گرافیکی و سخت افزار قوی تر موجب آن شده که از ۳۰۰ وات دریم ماشین ۱۹۹۶ ، در سال ۲۰۱۰ به ۱۶۵۰ وات برسیم. 

در مورد مصرف برق، کارت های گرافیکی از عوامل جدی بالا رفتن مصرف هستند، به ویژه وقتی که از چند کارت گرافیکی با هم استفاده نماییم. یا وقتی که از دو پردازنده چند هسته ای استفاده می نماییم، مصرف برق بیشتر، چندان هم دور از ذهن نیست. در این مورد اگر رقابتی هم بر سر مصرف برق کم تر میان سازنده ها به جریان بیافتد، مطمئنا اوضاع بهتر خواهد شد. اگر نه باید از آینده ترسناکی سخن بگوییم که کامپیوتر ها ۳ تا ۴ هزار وات، برق مصرف می کنند. 

-گنجایش هارد دیسک:

جالب است بدانید که زمانی هم بوده که برای یک هارد ۲.۱ گیگابایتی ۷۲۹ دلار پول پرداخت می شده. در حالی که امروزه هاردهای دو ترابایتی ۴۰۰ دلار قیمت دارند. خدا فردا را به خیر بگذراند! 

اگر به نمودار نگاه کنید می بینید که از سال ۲۰۰۵ به بعد، مقدار حافظه هاردها به شدت افزایش یافته است. در سال ۲۰۰۵ در واقع از چهار عدد هارد ۵۰۰ گیگابایتی استفاده شد، که ماشین رویایی سال را به ۲ ترابایت حافظه رساند. توجه داشته باشید که در نمودار بالا میزان مفید حافظه ذکر شده است. به طور کل باید گفت که میزان هارد هم مانند دیگر موارد به شدت افزایش یافته است. 

در سال ۲۰۰۷ از چهار هارد یک ترابایتی استفاده شد، که این مقدار را به ۴ ترابایت رساند در سال ۲۰۰۸ هم از ۵ درایو استفاده شد. اما در نهایت حافظه به ۳.۶ گیگابایت رسید. همانطور که در بیشتر نمودارها مشاهده فرمودید، در سال ۲۰۰۹ مقدارها به شدت پایین آمده است. باید گفت که این امر بیشتر به دلیل بحران مالی بوده و برای کم کردن قیمت تمام شده، دست اندرکاران مجبور به این کار بودند. راستی صحبت قیمت شد:

به طور کلی سطح قیمت ها همواره با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است. در کل میزان قیمت کامپیوترهای رویایی، از ابتدا تا کنون بسیار بیشتر شده است و سال ۲۰۰۸ قله بزرگ این نمودار را نشان می دهد و سال ۲۰۰۹ بیشترین شیب رو به پایین را دارد و قابل مقایسه با سال های قبل و بعد از خود نیست! باید گفت که دریم ماشین ها؛ اکثرا با حداکثر امکانات در دسترس دوران خود ارائه می شوند و از این رو باید شاهد قیمت بالایی در آنها باشیم. 

- سخن پایانی 

تقریبا در تمام این نمودارها نوعی افزایش را شاهد بوده ایم. بعضی از آنها مثبت و بعضی منفی بودند. مسائل مربوط به قیمت و برق مصرفی از مواردی هستند که باید اصلاح شوند و قطعات پردازشی بهتر، از موضوعاتی اند که ما را امیدوار ساخته اند. 

در این مقاله هدف این بود که با فراز و فرود های کامپیوترهای رومیزی از جهات مختلف آشنا شویم و به دورنمای چهارده – پانزده ساله ای نگاه بیاندازیم که از پی سی های حرفه ای تهیه شده است. می توانید نظر خود را درباره موارد مختلف مطرح نمایید و آرزو می کنیم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. 


The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle