پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا ◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
      اسباب‌بازی قابل تمدید چاپ سه بعدی که شبیه شخصیت ترسناک گیاه پیرانا از بازی‌های ویدیویی کلاسیک Super Mario Bros است. از Grabber قابل گسترش گیاه پیرانا برای برداشتن اقلام از مکان های صعب العبور، اعم از تنقلات، کلیدها یا سایر اشیاء کوچک استفاده کنید. نسخه چاپی سه بعدی که توسط Alice3DTreasures از مواد PLA سازگار با محیط زیست ساخته شده است، هم پایدار و هم برای محیط زیست بی خطر است. هر گیربکس تحت بازرسی های کیفی کامل قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای بالا را برآورده می کند و در مجموعه اسباب بازی های طرفداران ماریو قرار می گیرد.
  • صندلی چوبی به شکل زرافه ◄ صندلی چوبی به شکل زرافه
      صندلی چوبی به شکل زرافه دارای کشوی یکپارچه برای نگهداری کاغذ طراحی و مداد رنگی است. صندلی زرافه طراحی شده توسط لوئیس لیم برای بچه ها به عنوان میز نقاشی و بزرگسالان می توانند از آن به عنوان صندلی برای نشستن و استراحت در حین بازی کودکان استفاده کنند.
  • lمیز کار مشترک با گربه ◄ lمیز کار مشترک با گربه
      میز اداری ارگونومیک با طراحی توخالی تضمین می کند که دستان شما در ارتفاع مطلوب قرار دارند و فشار و ناراحتی را در ساعات طولانی کار کاهش می دهد. میز توخالی طراحی شده توسط SUNRIU وعده می دهد که تجربه فضای کاری را با نگه داشتن دستان شما در ارتفاع عالی افزایش دهد. ناحیه فرورفته در داخل سطح میز شکل گرفته است و با ظرافت برای نگه داشتن دستان شما هنگام درگیر شدن با کارهای روزانه خود، حجاری شده است. میز ساخته شده از تخته سه لا شامل نقاط تعیین شده برای وسایل ضروری و ابزارهای رایج است که جریان کار را بهینه می کند و به هم ریختگی را به حداقل می رساند.
  • ک زنبور رباتیک ◄ ک زنبور رباتیک
      پهپاد مینیاتوری ساخته شده برای پرواز ازدحام مستقل شبیه یک زنبور رباتیک است و از الگوهای پرواز طبیعی زنبورها الهام گرفته شده است. Festo BionicBee تنها 34 گرم وزن دارد و به لطف ساختار فوق العاده سبک و مانور استثنایی، از قابلیت های چشمگیری برخوردار است. مجهز به فناوری پیشرفته، هر پهپاد به طور مستقل در یک گروه حرکت می کند و مسیرهای از پیش تعیین شده را با دقتی بی نظیر دنبال می کند. از طریق کالیبراسیون هوشمند، Bionic Bee عملکرد را بهینه می‌کند و هماهنگی یکپارچه را در میان گروه تضمین می‌کند. این نوآوری نشان دهنده اوج بیومیمیک و پیشرفت تکنولوژی در طراحی هواپیماهای بدون سرنشین است.
  • تخت راحت با آکواریوم ◄ تخت راحت با آکواریوم
      تخت راحت با آکواریوم سفارشی بزرگ که 650 گالن آب را در خود جای می دهد و هنگام خواب شما را احاطه می کند . آکواریوم زیبای سر تخت برای Furnitureland South توسط Wayde King و Brett Raymer از تولید مخازن اکریلیک طراحی شده است.
  • تخت توتور ◄ تخت توتور
      تختخواب راحت طراحی شده تا شبیه موجودی غول پیکر شایان ستایش از انیمیشن من Neighbor Totoro اثر هایائو میازاکی باشد. در این تخت خواب / کیسه خواب نرم توتورو به راحتی به خواب خواهید رفت و رویای ماجراهای شگفت انگیزی خواهید داشت
  • چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند ◄ چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند
      چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند بامزه طراحی شده است ، به ایجاد لحظاتی دنج و خاطرات ماندگار با بچه های کوچکتان کمک می کند. چراغ شب گوسفند از MoziDozen، روال روزانه قبل از خواب را جالب نگه می دارد و شمارش گوسفندان را بسیار زیباتر می کند. ساخته شده از مواد طبیعی مانند گردو، خاکستر و نمد پشمی، درخشندگی نرمی از خود ساطع می کند که می تواند مطابق با ترجیحات فردی تنظیم شود. Sheep Lamp دارای فناوری بی سیم است که به آن اجازه می دهد تا از پایه شارژ جدا شود تا به راحتی در اطراف اتاق قرار گیرد. ایده‌آل برای داستان‌های قبل از خواب و شمارش گوسفند، The Sheep Night Light به همراهی لذت‌بخش برای کودکان در هنگام خوابیدن تبدیل می‌شود. هنگامی که داستان به پایان می رسد، گوسفند "به خانه باز می گردد" به پایگاه شارژ خود، آماده برای درخشش دوباره در شب بعد.
  • صندلی چوبی توسط جویس لین ◄ صندلی چوبی توسط جویس لین
      صندلی منحصر به فرد به نظر می رسد که گویی مستقیماً از تنه درخت بریده شده و به زیبایی طبیعت می پردازد و حس اصالت ارگانیک را القا می کند. صندلی چوبی جویس لین که شبیه تکه ای از تنه درخت است، از نظر بصری چشمگیر و غیر متعارف است و آن را در هر محیطی متمایز می کند. خلقت جویس لین با ترکیبی از موادی مانند رنگ روغن، خاک رس اپوکسی و تخته سه لا، شیفتگی او را به تعامل بین عناصر طبیعی و دستکاری انسان به نمایش می گذارد. جویس لین با استفاده از مواد آلی مانند چوب در کنار مواد مصنوعی مانند رزین، به موضوعات اتصال و قطع ارتباط می پردازد و حقیقت پشت ظاهر را زیر سوال می برد. صندلی چوبی هم به عنوان قطعه ای کاربردی و هم به عنوان مجسمه هنری زیبا عمل می کند و بینندگان را دعوت می کند تا در مورد پارادوکس های رابطه ما با محیط زیست و دنیای تولید شده فکر کنند. جویس لین از طریق کار خلاقانه، پیچیدگی های جامعه صنعتی مدرن ما را بررسی می کند، جایی که مرزهای بین طبیعی و مصنوعی محو شده است.
  • جا عسلی بامزه ◄ جا عسلی بامزه
      بسته بندی خلاقانه عسل طراحی شده به شکل زنبور عسل دارای رویه چوبی و چهار بال است که باز کردن ظرف شیشه ای را آسان می کند. بسته بندی عسل زنبور عسل توسط کنستانتین بولیموند برای کودکان غیرقابل انکار زیبا و جذاب است. طراحی منحصر به فرد بسته بندی توجه آنها را به خود جلب می کند و شیشه عسل را برجسته می کند و آنها را به کاوش و کشف محتویات آن دعوت می کند. عسل صد گل ترکیبی از شهدهای شکوفه های مختلف است که ترکیبی از طعم های آبی زمستانه تا شاه بلوطی را ارائه می دهد. هر شیشه می تواند به عنوان شروع کننده گفتگو در مورد زنبورها و نقش مهم آنها در گرده افشانی و تولید عسل باشد. این فرصتی را برای والدین فراهم می کند تا به کودکان در مورد طبیعت و محیط زیست به روشی سرگرم کننده و جذاب آموزش دهند.
  • درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت ◄ درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت
      خانه گربه ممتاز ساخته شده از چوب با کیفیت بالا و پوست گوسفند مجلل از طرحی از بالا به پایین استفاده می کند تا پناهگاهی راحت برای گربه شما فراهم کند. مبلمان مدولار برای گربه های خانگی طراحی شده توسط Catissa از Haapsalu، استونی . صرفه جویی در فضا و طراحی قابل نصب بر روی دیوار، فضای کف را به حداکثر می رساند و آن را برای خانه هایی با هر اندازه ای ایده آل می کند. سطوح رنگ شده در برابر تجمع گرد و غبار مقاوم هستند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است و ظاهری بکر را همیشه تضمین می کند. خانه گربه مدولار معلق مکانی سرگرم کننده و امن برای آرامش است. با استفاده از نردبان همراه، حیوان خانگی شما به راحتی به خانه درخت گربه دسترسی خواهد داشت .
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29334    |     صفحه 1 از 2934
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

گفتگو با محمد علی کشاورز


نگین درخشان

شنيده‌ام که بيمار است و به خاطر همين بيماري نتوانسته به اجراي نمايش «تماشاچي محکوم به اعدام» برسد. قرار بود که بعد از 32 سال محمد علي کشاورز را دوباره روي صحنه تئاتر ببينيم اما اين مساله به خاطر مريضي‌اش ميسر نشد. وقتي در منزلش را به رويمان باز مي‌کند، کمي‌از نگراني‌ام کم مي‌شود. حال او اگرچه خيلي خوب نيست و به سختي راه مي‌رود، اما همين که با پاهاي خودش به استقبال‌مان مي‌آيد و با قهوه و شيريني‌هاي خرمايي در خانه‌اي که پر از عکس‌هاي خود و دخترش و تابلوهاي هنري دخترش است از ما پذيرايي مي‌کند کمي‌ خيالم راحت مي‌شود. محمدعلي کشاورز که دخترش را از 18 سالگي به اروپا فرستاده است، اين روزها تنها زندگي مي‌کند، هرچند خود او فکر مي‌کند که تنها نيست و با خودش زندگي مي‌کند.
چرا پنج سال است که نه در تلويزيون شما را ديده‌ايم و نه در سينما؟
محيط کاري را دوست ندارم.باندبازي افرادي که سينماگر نيستند و فقط به خاطر پول در اين حرفه و هنر فعاليت مي‌کنند را نمي‌توانم تحمل کنم. نمي‌توانم بپذيرم که ضابطه‌ها به همين سادگي و آساني جايشان را به رابطه‌ها داده‌اند. براي من که موهايم در اين کار سفيد شده چنين چيزهايي پذيرفتني نيست. از اين‌ها گذشته سناريوها اين روزها واقعا ضعيفند. واقعا متاسفم که بگويم ما در ايران تقريبا اصلا سناريست به معني واقعي کلمه نداريم. دوستاني که در اين حرفه فعاليت مي‌کنند، اکثرا در بهترين حالت داستان نويسان خوب و مطرحي هستند. داستان‌نويسي با سناريو نوشتن متفاوت است. همه اينها باعث مي‌شود که محمد علي کشاورز بعد از اين همه سال ترجيح دهد کنج خانه‌اش بنشيند، با خودش خلوت کند و به موزيک گوش دادن و مطالعه کردن اکتفا کند. دلم براي آن روزها تنگ مي‌شود ولي نمي‌‌خواهم که به هر قيمتي و با هر نوع کاري بگويم که هنوز هستم.براي مني که آن روزها را ديده‌ام وضعيت اين روزها مثل خاري است که در چشمانم مي‌رود.
آن روزها ضابطه و اصول حاکم بود اما الان وجود ندارد؟
آن زمان خود من و خيلي از همکارانم به عنوان بازيگر، از کارمان شناخت کامل داشتيم. اين طور بگويم که خود من، نقش را از بيرون مي‌ديدم و با همه وجود حسش مي‌کردم.ما براي نقش‌هايمان بيوگرافي کامل مي‌ساختيم. اين که فلاني کيست؟ از نظر اقتصادي چه شرايطي دارد؟ در چه خانواده‌اي بزرگ شده و علت رفتارهايش چيست. اما الان خيلي از بازيگران تنها مساله شان اين است که فيلم‌شان زودتر پخش شود و پول‌شان را بگيرند و بروند دنبال زندگي‌شان.
اين فقط تقصير بازيگرهاست؟
نه، من قسمتي که به طور مستقيم به من مربوط مي‌شد را مثال زدم. حتي هميني که من گفتم هم خيلي به بازيگر بر نمي‌گردد. خيلي از بازيگرها اين روزها از طريق آموزشگاه‌هاي بازيگري وارد سينما و تلويزيون مي‌شوند. کسي که درس کاري را نخوانده و براي اينکه به آن برسد زحمت خاصي نکشيده، نمي‌تواند هم قدر چيزي که به دست آورده و در اختيار دارد را بداند. مسلما همه چيز به بازيگر برنمي‌گردد. نويسنده يک متن وظيفه دارد که وقتي داستان را مي‌نويسد، شخصيت‌ها و نقش‌ها را تجزيه و تحليل کند. مدت‌ها زمان لازم است که بازيگر و کارگردان با هم بنشينند و درباره نقش‌ها و فضاها صحبت کنند تا نقش آن طور که بايد و شايد در بيايد. براي من خيلي غم‌انگيز است که اين روزها نه تنها نقش‌ها را بر اساس رابطه‌ها تقسيم مي‌کنند، بلکه نقدهايي که از فيلم‌ها و بازيگرها مي‌شود هم بر اساس رابطه جناب منتقد با آقا و خانم سينماگر است.
اگر علت کار نکردنتان «نبودن اصول است» مي‌شود اينطور نتيجه گرفت که به عقيده شما هيچ گروه و کارگرداني وجود ندارد که بر اساس اصول عمل کند؟
نه، اين طور نيست که هيچ کس درست عمل نکند. هنوز هم هستند کساني مثل عباس کيارستمي‌که کلا کارشان متفاوت است. کارگرداناني مثل او اصلا احتياج به تعريفي از امثال من ندارند. او جزو چهل کارگردان برتر دنياست. زنده ياد علي حاتمي‌ هم در کارش همتا نداشت. سناريوهايش بي‌نظير و دقيق بودند. شخصيت پردازي کارهاي حاتمي‌ حرف نداشت و در انتخاب بازيگرهايش نهايت دقت را اعمال مي‌كرد. با هم رفيق بوديم، چون در دانشکده هم همکلاس بوديم اما اگر من براي نقش‌هاي فيلمش مناسب نبودم بي‌رودربايستي مي‌گفت تو در اين فيلم کاري نداري. شايد حرفه‌اي بودن او به اين خاطر بود که قبل از ورودش به سينما نمايشنامه‌نويس بود. اکبر خواجويي هم آدم سالم و پاک و کار بلدي است.
اصولا در همه جاي دنيا هم کارگردان‌هاي بزرگ و حرفه‌اي وجود دارند و هم کساني که فقط فروش فيلم برايشان مهم است. بعضي از کارگردان‌هاي داخلي فکر مي‌کنند با کپي کردن فيلم‌ها و سينماي غرب مي‌توانند موفق شوند. اما وقتي فيلم‌هاي موفق فرنگي را مي‌بينيم، حتي سبک فيلم‌هايي که آلمادوروا در اسپانيا مي‌سازد با فيلمي‌که در فرانسه ساخته مي‌شود، زمين تا آسمان فرق دارد. با اينکه هر دو اروپايي هستند، هر کدام با توجه به مقتضيات و فرهنگ جامعه خودشان فيلم مي‌سازند. در جايي که ما بايد فيلم‌هايي بسازيم که در سطح جهان مطرح شوند، وقت و هزينه براي کارهايي صرف مي‌کنيم که حتي درکشور خودمان هم طرفدار ندارد. تا وقتي که دست‌اندرکاران سينما از نويسنده و کارگردان و بازيگر گرفته تا حتي تهيه کننده،سرزمين ما و مردم‌اش رابه درستي نشناسند، فيلم‌هايمان چنگي به دل نخواهد زد. بازيگري فقط چشم‌هاي رنگي و دماغ عملي نيست. نمي‌شود که تنها ابزار بازيگر صورت زيبا و گيرايش باشد.نه اينکه من مخالف زيبايي باشم، اما زيبايي در سينما نوع ديگري است. اگر فيلم‌هاي کارگرداني مثل آلمادوروا را تماشا کنيد، هيچ بازيگري با صورت زيباي آنچناني در فيلم‌هايش نيست. وقتي بازي اين هنرپيشگان را ببينيد، در عجب خواهيد ماند که اين بازيگران چقدر زيبا هستند.چون کارشان را به درستي انجام مي‌دهند.
قرار بود امسال شما بعد از سي و دو سال به صحنه تئاتر برگرديد،اما اين اتفاق نيفتاد. علتش دردهاي جسمي‌بود يا از کار در اين نمايش منصرف شديد؟
قرار بود امسال در تئاتر «تماشاچي محکوم به اعدام» به کارگرداني روح‌الله جعفري بازي کنم ولي پادرد و پهلو درد امانم را بريده است. به همين خاطر نتوانستم در اين کار ايفاي نقش کنم و کار بدون من روي صحنه رفت.اميدوارم که هرچه زودتر مشکلات جسمي‌ام برطرف شود و زنده باشم تا دوباره تئاتر کار کنم.تئاتر منتهاي آرزو من است و وقتي مهجور ماندن آن را مي‌بينم، غصه مي‌خورم. آه از نهادم بلند مي‌شود وقتي يادم مي‌آيد که سالهاست هيچ سالن تئاتري حتي در شهري که نامش پايتخت است هم ساخته نشده. البته هنوز هم سالن‌هاي خوب و آبرومند داريم مثل تئاتر سنگلج که از نظر اصولي و فني بسيار حرفه‌اي است اما چه کسي مي‌تواند بگويد که اين کافي است؟. در همه جاي دنيا اين شهرداري‌ها هستند که براي ساخت سالن‌هاي نمايش کمک مي‌کنند. اما اينجا متاسفانه فقط سينما و آمفي‌تئاتر مي‌سازند که در آن فيلم نمايش دهند و هيچ کس دلش به حال اين هنر بي‌نظير که فرصت رودررويي مستقيم هنرمند با مخاطبش را مي‌دهد، نمي‌سوزد.
آخرين کار شما،فيلم فرزند صبح است، اين فيلم را در جشنواره ديديد؟
نه،اما شنيدم که خيلي از قسمت‌هاي فيلم حذف شده است و نمي‌دانم که از نقشي که من بازي کرده‌ام چيزي مانده يا نه. نقش من خيلي کوتاه بود. استاد فلسفه امام را بازي مي‌کردم. بحث و گفت‌وگوي بين شخصيت امام و اين استاد فلسفه برايم جالب و قابل کار بود. البته من معمولا براي انتخاب کارهايم کل فيلم را در نظر مي‌گيرم نه فقط آن چيزي را که قرار است، بازي کنم.
برايتان جالب نبود که فيلم‌تان را بعد از اين همه مدت ببينيد؟
من اهل سينما رفتن نيستم.حتي در خانه تلويزيون هم نمي‌بينم. يک تلويزيون دارم که متعلق به سال 49 است و سال تا سال هم روشنش نمي‌کنم.
بارها گفته‌ايد که سياست را دوست نداريد نگران بازي در آن فيلم نبوديد؟
من از سياست بدم نمي‌آيد، از آن متنفرم!به نظرم هنر پاک‌تر از اين است که بخواهد با سياست قاطي شود. من معتقدم خدا هنرمندان را انسان‌هايي خاص آفريده و چون آنها را خيلي دوست دارد، موهبت هنر را به آنها اعطا کرده است. البته منظورم از هنرمندان همه هنرمندان است. شاعر،نويسنده، نقاش، سينماگر و.... اين نقش، نقش کوتاهي بوده و به طور شخصي براي خود من جالب و قابل کار مي‌آمد.
شما نزديک به پنجاه فيلم بازي کرده‌ايد. کدام را بيشتر دوست داريد و ترجيح مي‌دهيد مردم شما را با آن به ياد بياورند؟
من خودم نمي‌توانم راجع به کارهايم اظهار نظر کنم. مردم بهترين داوران هستند اما خود من به شخصه درنقشي که در فيلم زير درختان زيتون به کارگرداني عباس کيارستمي‌ بازي كردم، همه کارهايي که با زنده ياد علي حاتمي‌داشتم و تئاترهايي که همکاري مشترک من با علي نصيريان، حميد سمندريان و اسماعيل شنگله بوده‌اند را خيلي دوست داشته‌ام البته من همه نقش‌هايي که بازي کرده‌ام را دوست داشته‌ام. اما به ياد ماندني‌ترين نقشم به اين خاطر که از لحاظ جسمي‌به خاطر ساعت‌هاي طولاني گريم بيچاره‌ام کرد شعبون استخوني بود در هزاردستان.
جايزه گرفتن چقدر برايتان اهميت دارد؟
تعريف آدمها از جايزه و پاداش متفاوت است. من به شخصه بهترين جايزه‌هاي عمرم را از دست مردم عادي گرفته‌ام. يکي پسر بچه‌اي 18-17 ساله بود که روي طبق انگور مي‌فروخت و از آن طرف خيابان دوان دوان به سمتم آمد و مرا بوسيد و گفت: من هيچ چيز با ارزشي ندارم که به شما بدهم. بعد دستش را در طبقش کرد و يک شاخه انگور به من داد. اين انگور از 100 انگور زرين براي من با ارزش‌تر بود. يک بار هم به کرمان رفته بودم. چند خانم کنار خيابان نشسته بودند و کشک و زيره مي‌فروختند. من را که ديدند، يکي شان بلند شد و گفت: اسدالله خان سلام، اين کشک و زيره براي شما. بعد کمي‌کشک و زيره برايم ريخت. قضاوت اين مردم عادي و عامه براي من از همه چيز مهم‌تر است و بدون اغراق فکر مي‌کنم بزرگترين پاداشي که مي‌شود گرفت، همين محبت مردم است. حتي وقتي اين مردم ازکارم انتقاد مي‌کنند هم به دقت گوش مي‌کنم و بعدا عميقا در مورد آنچه گفته‌اند به فکر فرو مي‌روم.
شما در تئاتر کارگرداني مي‌کرديد، هيچ وقت وسوسه نشديد که به طور جدي در تلويزيون و سينما هم اين کار را انجام دهيد؟
قبل از انقلاب خانه قمر خانوم را کارگرداني کردم. اما متاسفانه آخرش آن طور که ما مي‌خواستيم تمام نشد. چون من براي فوق ليسانسم مجبور شدم سفر کنم. من مي‌خواستم که در پايان سريال همه مستاجرها عليه قمر خانوم قيام کنند که اين اتفاق نيفتاد.در سينما هم اين کار را نکردم چون دلم نمي‌خواست وارد رابطه‌ها و باندبازي‌هايي شوم که از نظر اخلاقي و حرفه‌اي به آن معتقد نبودم. من تا اين سن هيچ وقت مطلقا نه مجيز کسي را گفته‌ام نه گدايي رل کرده ام.
جايي خواندم که گفته بوديد از اينکه بازيگر شده‌ايد، پشيمانيد.
بله،
توصيه‌اي که به خيلي از جوان‌ها مي‌کنم اين است که برويد دنبال يک کار آبرومند،کار ما در حال حاضر هيچ آبرويي ندارد.


زين همرهان سست عناصر دلم گرفت/آوارگي کوه و دشت و بيابانم آرزوست


فکر مي‌کنيد اگر دنبال چه کاري مي‌رفتيد موفق‌تر مي‌شديد؟
هيچ وقت به اين مساله فکر نکرده‌ام.

The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle