پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا ◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
      اسباب‌بازی قابل تمدید چاپ سه بعدی که شبیه شخصیت ترسناک گیاه پیرانا از بازی‌های ویدیویی کلاسیک Super Mario Bros است. از Grabber قابل گسترش گیاه پیرانا برای برداشتن اقلام از مکان های صعب العبور، اعم از تنقلات، کلیدها یا سایر اشیاء کوچک استفاده کنید. نسخه چاپی سه بعدی که توسط Alice3DTreasures از مواد PLA سازگار با محیط زیست ساخته شده است، هم پایدار و هم برای محیط زیست بی خطر است. هر گیربکس تحت بازرسی های کیفی کامل قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای بالا را برآورده می کند و در مجموعه اسباب بازی های طرفداران ماریو قرار می گیرد.
  • صندلی چوبی به شکل زرافه ◄ صندلی چوبی به شکل زرافه
      صندلی چوبی به شکل زرافه دارای کشوی یکپارچه برای نگهداری کاغذ طراحی و مداد رنگی است. صندلی زرافه طراحی شده توسط لوئیس لیم برای بچه ها به عنوان میز نقاشی و بزرگسالان می توانند از آن به عنوان صندلی برای نشستن و استراحت در حین بازی کودکان استفاده کنند.
  • lمیز کار مشترک با گربه ◄ lمیز کار مشترک با گربه
      میز اداری ارگونومیک با طراحی توخالی تضمین می کند که دستان شما در ارتفاع مطلوب قرار دارند و فشار و ناراحتی را در ساعات طولانی کار کاهش می دهد. میز توخالی طراحی شده توسط SUNRIU وعده می دهد که تجربه فضای کاری را با نگه داشتن دستان شما در ارتفاع عالی افزایش دهد. ناحیه فرورفته در داخل سطح میز شکل گرفته است و با ظرافت برای نگه داشتن دستان شما هنگام درگیر شدن با کارهای روزانه خود، حجاری شده است. میز ساخته شده از تخته سه لا شامل نقاط تعیین شده برای وسایل ضروری و ابزارهای رایج است که جریان کار را بهینه می کند و به هم ریختگی را به حداقل می رساند.
  • ک زنبور رباتیک ◄ ک زنبور رباتیک
      پهپاد مینیاتوری ساخته شده برای پرواز ازدحام مستقل شبیه یک زنبور رباتیک است و از الگوهای پرواز طبیعی زنبورها الهام گرفته شده است. Festo BionicBee تنها 34 گرم وزن دارد و به لطف ساختار فوق العاده سبک و مانور استثنایی، از قابلیت های چشمگیری برخوردار است. مجهز به فناوری پیشرفته، هر پهپاد به طور مستقل در یک گروه حرکت می کند و مسیرهای از پیش تعیین شده را با دقتی بی نظیر دنبال می کند. از طریق کالیبراسیون هوشمند، Bionic Bee عملکرد را بهینه می‌کند و هماهنگی یکپارچه را در میان گروه تضمین می‌کند. این نوآوری نشان دهنده اوج بیومیمیک و پیشرفت تکنولوژی در طراحی هواپیماهای بدون سرنشین است.
  • تخت راحت با آکواریوم ◄ تخت راحت با آکواریوم
      تخت راحت با آکواریوم سفارشی بزرگ که 650 گالن آب را در خود جای می دهد و هنگام خواب شما را احاطه می کند . آکواریوم زیبای سر تخت برای Furnitureland South توسط Wayde King و Brett Raymer از تولید مخازن اکریلیک طراحی شده است.
  • تخت توتور ◄ تخت توتور
      تختخواب راحت طراحی شده تا شبیه موجودی غول پیکر شایان ستایش از انیمیشن من Neighbor Totoro اثر هایائو میازاکی باشد. در این تخت خواب / کیسه خواب نرم توتورو به راحتی به خواب خواهید رفت و رویای ماجراهای شگفت انگیزی خواهید داشت
  • چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند ◄ چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند
      چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند بامزه طراحی شده است ، به ایجاد لحظاتی دنج و خاطرات ماندگار با بچه های کوچکتان کمک می کند. چراغ شب گوسفند از MoziDozen، روال روزانه قبل از خواب را جالب نگه می دارد و شمارش گوسفندان را بسیار زیباتر می کند. ساخته شده از مواد طبیعی مانند گردو، خاکستر و نمد پشمی، درخشندگی نرمی از خود ساطع می کند که می تواند مطابق با ترجیحات فردی تنظیم شود. Sheep Lamp دارای فناوری بی سیم است که به آن اجازه می دهد تا از پایه شارژ جدا شود تا به راحتی در اطراف اتاق قرار گیرد. ایده‌آل برای داستان‌های قبل از خواب و شمارش گوسفند، The Sheep Night Light به همراهی لذت‌بخش برای کودکان در هنگام خوابیدن تبدیل می‌شود. هنگامی که داستان به پایان می رسد، گوسفند "به خانه باز می گردد" به پایگاه شارژ خود، آماده برای درخشش دوباره در شب بعد.
  • صندلی چوبی توسط جویس لین ◄ صندلی چوبی توسط جویس لین
      صندلی منحصر به فرد به نظر می رسد که گویی مستقیماً از تنه درخت بریده شده و به زیبایی طبیعت می پردازد و حس اصالت ارگانیک را القا می کند. صندلی چوبی جویس لین که شبیه تکه ای از تنه درخت است، از نظر بصری چشمگیر و غیر متعارف است و آن را در هر محیطی متمایز می کند. خلقت جویس لین با ترکیبی از موادی مانند رنگ روغن، خاک رس اپوکسی و تخته سه لا، شیفتگی او را به تعامل بین عناصر طبیعی و دستکاری انسان به نمایش می گذارد. جویس لین با استفاده از مواد آلی مانند چوب در کنار مواد مصنوعی مانند رزین، به موضوعات اتصال و قطع ارتباط می پردازد و حقیقت پشت ظاهر را زیر سوال می برد. صندلی چوبی هم به عنوان قطعه ای کاربردی و هم به عنوان مجسمه هنری زیبا عمل می کند و بینندگان را دعوت می کند تا در مورد پارادوکس های رابطه ما با محیط زیست و دنیای تولید شده فکر کنند. جویس لین از طریق کار خلاقانه، پیچیدگی های جامعه صنعتی مدرن ما را بررسی می کند، جایی که مرزهای بین طبیعی و مصنوعی محو شده است.
  • جا عسلی بامزه ◄ جا عسلی بامزه
      بسته بندی خلاقانه عسل طراحی شده به شکل زنبور عسل دارای رویه چوبی و چهار بال است که باز کردن ظرف شیشه ای را آسان می کند. بسته بندی عسل زنبور عسل توسط کنستانتین بولیموند برای کودکان غیرقابل انکار زیبا و جذاب است. طراحی منحصر به فرد بسته بندی توجه آنها را به خود جلب می کند و شیشه عسل را برجسته می کند و آنها را به کاوش و کشف محتویات آن دعوت می کند. عسل صد گل ترکیبی از شهدهای شکوفه های مختلف است که ترکیبی از طعم های آبی زمستانه تا شاه بلوطی را ارائه می دهد. هر شیشه می تواند به عنوان شروع کننده گفتگو در مورد زنبورها و نقش مهم آنها در گرده افشانی و تولید عسل باشد. این فرصتی را برای والدین فراهم می کند تا به کودکان در مورد طبیعت و محیط زیست به روشی سرگرم کننده و جذاب آموزش دهند.
  • درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت ◄ درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت
      خانه گربه ممتاز ساخته شده از چوب با کیفیت بالا و پوست گوسفند مجلل از طرحی از بالا به پایین استفاده می کند تا پناهگاهی راحت برای گربه شما فراهم کند. مبلمان مدولار برای گربه های خانگی طراحی شده توسط Catissa از Haapsalu، استونی . صرفه جویی در فضا و طراحی قابل نصب بر روی دیوار، فضای کف را به حداکثر می رساند و آن را برای خانه هایی با هر اندازه ای ایده آل می کند. سطوح رنگ شده در برابر تجمع گرد و غبار مقاوم هستند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است و ظاهری بکر را همیشه تضمین می کند. خانه گربه مدولار معلق مکانی سرگرم کننده و امن برای آرامش است. با استفاده از نردبان همراه، حیوان خانگی شما به راحتی به خانه درخت گربه دسترسی خواهد داشت .
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29334    |     صفحه 1 از 2934
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

وقتی کپی برابر اصل نیست!

نگاهی به نام‌گذاری فیلم‌های ایرانی و اسامی كه از روی آثار خارجی كپی شده‌اند به مناسبت اكران «زنان ونوسی مردان مریخی»
«خودت باش، جهان همیشه اصل را می پسندد.»
اینگرید برگمن
چه عاملی باعث می‌شود مشتاق دیدن فیلمی شوید؟ نام کارگردان؟ بازیگران فیلم؟ داستان فیلم؟ تیزر و پوستر تبلیغاتی فیلم؟ بدون شک همه این‌ها می‌توانند عواملی برای اشتیاق ما به دیدن یک فیلم باشند اما بی‌گمان یکی از مهمترین عواملی که ما را نسبت به دیدن فیلمی راغب می‌کند نام فیلم است. چرا‌که این نام فیلم است که در درجه اول با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را جذب خود می‌کند و معمولا مخاطب نیز براساس نام فیلم درمورد آن حدس‌ و گمان‌هایی می‌زند و از روی آن درباره ژانر، محتوا و مضمون فیلم نیز قضاوت می‌کند و گاه ممکن است حتی دست به تصویرسازی ذهنی هم بزند. فیلم‌هایی را به یاد آورید که با شنیدن نام‌شان مشتاق دیدن‌شان شده‌اید و یا فیلم‌هایی که یکی از دلایل ماندگاری‌شان در ذهن‌تان نام‌های‌شان است. نام‌هایی چون «همه آن چیزهایی كه خدا مجاز می‌داند، مردی كه لیبرتی والانس را كشت، از روسیه با عشق، مردی برای تمام فصول، نام من هیچ‌كس است، سر آلفردو گارسیا را برایم بیاورید، طعم گیلاس، جدایی نادر از سیمین، چیزهایی هست که نمی‌دانی، هامون، قیصر»
انتخاب نام فیلم تقریبا در هیچ‌کجای دنیا قاعده و قانون خاصی ندارد وکاملا وابسته به سلیقه و تفکر کارگردان اثر است. هرچند می‌توان به برخی از قواعدکلی برای انتخاب نام یک فیلم اشاره کرد. قواعدی چون : نام قهرمان فیلم (اسپارتاكوس، بوچ كسیدی و ساندانس كید، قیصر، هامون), شهری یا مکانی که فیلم در آن رخ می‌دهد (كازابلانكا، بازداشتگاه هفده، آژانس شیشه ای)، زمانی از روز که داستان فیلم رخ می‌دهد (بعدازظهر سگی) کنشی که قهرمانان فیلم انجام می‌دهند (فرار بزرگ). صفت قهرمانان فیلم (بیلیاردباز، مردی كه لیبرتی والانس را كشت، گروه خشن،) اشاره به اعداد (هفت، هشت ونیم). و مواردی از این قبیل. همچنین در برخی موارد، نام فیلم می‌تواند خود به عنوان مک‌گافین به کار رود. (چه كسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟،بانی لیك گم شده،).
 
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشدکه بعد از دیدن فیلم، به مقایسه مضمون و محتوای فیلم با نام آن پرداخته‌اید و در بعضی مواقع از خود بپرسید این نام چه‌ربطی به فیلم داشت؟ چرا اسم فیلم این است؟ در بین برخی فیلمسازان دیدگاهی وجود دارد که می‌گویند نام فیلم هرچه به خود فیلم بی‌ارتباط‌تر باشد به زعم آنها مخاطب را بیشتر به‌اندیشه وا می‌دارد و بیشتر به دیدن فیلم راغب می‌کند. البته برخی این بی‌ارتباطی در ظاهر را، در لابه‌لای مفاهیم فیلم قرار می‌دهند مانند «ای مثل ایکار» که با توجه به مضمون و محتوای فیلم و فعلی که قهرمان فیلم انجام می‌دهد سرانجام به سرنوشت ایکاروس (یکی از اساطیر یونانی که وقتی به خورشید که مظهر حقیقت و روشنایی‌ است نزدیک می‌شود بالهایش می‌سوزند و سقوط می‌کند) مبتلا می‌شود. برای نمونه ایرانی‌اش هم می‌شود «گوزن‌ها»ی مسعودکیمیایی را مثال زد.
همانطور که در ابتدا ذکر شد قواعدی کلی برای نام یک فیلم وجود ندارد این‌ها تنها نمونه‌های نسبتا متداولی از نام‌گذاری فیلم در دنیا هستند. در سینمای ایران نیز کم ‌و‌ بیش نام‌گذاری فیلم از قواعد فوق تبعیت می‌کند. اما در‌برخی موارد مشاهده می‌شود که نام فیلم کپی یا شبیه‌سازی از نام فیلم‌ها یا کتاب‌های مشهور خارجی‌ است. در حالی که فیلم به‌ لحاظ مضمون و فرم هیچ ربطی به آن اثر ندارد. در واقع این یادداشت به بهانه اکران فیلم «زنان ونوسی، مردان مریخی» ساخته كاظم راست‌گفتار به رشته تحریر درآمد. فیلمی که نام خود را از کتاب‌ مطرح و پرفروش روانشناسی به قلم جان گری اقتباس کرده است و همین عامل باعث فروش نسبتا خوب فیلم شده. چرا که مخاطب با شنیدن این نام با تصور اینکه اثر یاد شده ارتباطی با کتاب خواهد داشت به دیدن فیلم می‌رود. ولی در هنگام تماشای فیلم با اثری متفاوت روبه‌رو می‌شود. اثری كه نه تنها نشانی از اصول روانشناسانه جان گری را در مورد تفاوت زن‌ها و مردها در خودش ندارد، كه فیلمی است به غایت سخیف كه با نگاهی دم دستی به مقوله زنان و مردان نگاه كرده است.
 
این البته فقط مختص «زنان ونوسی، مردان مریخی» نیست و در ایران فیلم‌هایی كه نامشان را كپی‌برداری كرده‌اند و خودشان هیچ نشانی از اسم‌شان ندارند، سابقه طولانی‌ دارند. چند نمونه از این فیلم‌ها را كه دارای چنین ویژگی‌هایی هستند، مثال می‌زنیم (طبعا فیلم‌های اقتباسی مدنظر نیستند). اینکه چرا برخی فیلمسازان ایرانی به جای پرداخت کمی خلاقیت در انتخاب نامی اوریجینال برای فیلم خود، روی به کپی‌کاری از نام فیلم‌های مشهور خارجی می‌آورند می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آنها مطمئنا جذب مخاطب است. به طور مثال وقتی مخاطب نام فیلم «زندگی شیرین» را می‌شنود در وهله اول به یاد «زندگی شیرین» فلینی می‌افتد و همین دلیلی برای کنجکاوی‌اش نسبت به فیلم و دیدن آن می‌شود. هرچند که معلوم نیست پس از مواجهه با فیلمی چنین آشفته وشلخته (به لحاظ فرم، اجرا و مضمون) چه واکنشی نشان می‌دهد. شاید بتوان نام این کار را نوعی کلاهبرداری تلقی کرد. چرا که مخاطب به گمان آن‌که فیلم شباهتی به اثری که نامش را کپی‌کرده خواهد داشت به دیدن فیلم می‌رود ولی در هنگام تماشای فیلم می‌بیند که رودست خورده است نمونه‌های دیگر را مشاهده کنید:
«قاعده بازی (احمدرضا معتمدی)- قاعده بازی (رنوآر)»، «دیوانه ای از قفس پرید (میلوش فورمن) – دیوانه‌ای از قفس پرید (معتمدی)»، «راننده‌ تاکسی (مهدی صباغ‌زاده)- راننده‌ تاكسی (مارتین اسكورسیزی،)»، «سرگیجه (محمدزرین‌دست)- سرگیجه (آلفرد هیچكاك،»، «مرد عوضی (محمدرضا هنرمند)- مرد عوضی (آلفرد هیچكاك)»، «پارتی (سامان مقدم)- پارتی (بلیك ادواردز) »، «فرار بزرگ (ناصر محمدی)- فرار بزرگ (جان استرجس)»، «بودن یا نبودن (كیانوش عیاری) - بودن یا نبودن (ارنست لوبیچ)»، «بربادرفته (صدرا عبدالهی)- برباد رفته (ویکتور فلمینگ)»، «مرد ‌بارانی (ابوالحسن داودی) – مرد بارانی (بری ‌لوینسن)» می‌توان در ادامه لیست فوق برای مثال به فیلم‌های « قرمز» (فریدون جیرانی) و «آبی» (حمید لبخنده)» اشاره داشت که به نوعی یادآور سه‌رنگ مشهور کیشلوفسکی «آبی، قرمز، سفید» می‌باشند. نمونه‌های ایرانی تفاوت عمده‌ای که با آثارکیشلوفسکی دارند این است که نام‌های فیلم‌های کیشلوفسکی تنها یک نام ساده نیستند. بلکه با درون مایه آثار وی چه به لحاظ مضمونی (آبی داستان زنی‌ تنها، سرخورده و افسرده است درجستجوی آزادی فردی). و چه به لحاظ فرم (رنگ آبی که به لحاظ روانشناسی رنگی سرد تلقی می‌شود و کیشلوفسکی این سردی را به خوبی درچهره شخصیت اصلی فیلم‌اش به تصویر می‌کشد و به زیبایی هرچه تمامتر درجای جای فیلم ما شاهد این رنگ آبی هستیم (آویز آبی – آبنبات آبی- استخر آبی- نور آبی آبی که یکی از رنگ‌های پرچم فرانسه و نماد آزادی است.) ارتباط تنگاتنگی دارند و مضمون فیلم با رنگ ‌آبی تناسب کاملا ملموسی دارند. این نوع نگاه در دو فیلم دیگر کیشلوفسکی (قرمز و سفید) نیز وجود دارد. درحالی که در فیلم‌های ایرانی که نام برده شد چنین درک و نگاهی دیده نمی شود. برای مثال در فیلم «قرمز (جیرانی)» مخاطب به طور علنی نام فیلم را از زبان یکی از شخصیت‌های فیلم در دیالوگ کاملا بی‌ربط و زائدی چون «از فردا می‌خوام باهات یه رنگ بشم، رنگ قرمز» می‌شنود و دیگر سنخیت برجسته‌ای بین نام و فرم فیلم یافت نمی‌شود. تفاوت دیدگاه فیلمسازان در این‌جا کاملا مشهود است.
 
برخی دیگر از فیلمسازان نیز روی به شبیه‌سازی از نام فیلم‌های مشهور خارجی آورده‌اند که درواقع در اینجا هم خبری از خلاقیت نیست. نام‌هایی که به محض شنید‌ن‌شان برای ما یادآور فیلم و فیلمساز دیگری هستند. به این نام‌ها نگاهی بیندازید: «پستچی سه بار در نمی‌زند (حسن فتحی)- پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند (باب رافلسن)»، «زندگی باچشمان بسته (صدرعاملی)- چشم‌های تمام بسته (استنلی كوبریك»، «آقای رئیس جمهور (ابوالقاسم طالبی)- همه‌ مردان رئیس‌جمهور (آلن ج. پاكولا) »، «متولد ماه مهر (احمدرضا درویش)- متولد چهارم جولای (الیور استون)»، «بندر مه‌آلود (امیر قویدل)- بندرمه‌گرفته (مارسل كارنه)»، «13 گربه روی شیروانی - برف روی شیروانی (محمد علی کریمی)- گربه روی شیروانی داغ (ریچارد بروكس)»، «هیروشیما عشق من (آلن رنه)- لبنان عشق من (حسن کاربخش)».
برخی فیلمسازان هم شاید به سبک فیلم‌هایی چون «هشت‌ونیم فلینی» و یا «قطار سه‌وده ‌دقیقه‌ به‌‌یوما» به انتخاب نام برای فیلم‌های خود پرداخته‌اند. البته این نوع نام‌گذاری‌ها نیز معمولا ربط‌شان به فیلم دریک دیالوگ خلاصه می‌شود و به راحتی می‌توانستند هرنام دیگری نیز داشته باشند. در‌واقع این نوع نام‌گذاری تا حدی ژست نیز محسوب می‌شود. نام‌هایی چون:
 
«رستگاری ‌د رهشت‌و‌بیست دقیقه (سیروس الوند) -باغ فردوس، پنج بعدازظهر (سیامک شایقی) - هفت و پنج دقیقه (محمدمهدی عسگرپور) - هفت دقیقه تا پاییز (علیرضا امینی) - اسپاگتی در هشت دقیقه (رامبد جوان)»
البته نوع دیگری از شبیه‌سازی هم وجود دارد. سبکی که برای ما یادآور دوران مدرسه است و سرمشق «ب مثل بابا». برخی از نمونه‌های این سبک را مشاهده کنید:
 
«پ مثل پلیكان (پرویز كیمیاوی)، میم ‌مثل ‌مادر (رسول ملاقلی پور)، ت مثل تقلب (اورسن ولز)، ای مثل ایكار (هانری ورنوی)» حتی در برخی موارد به کپی‌برداری و یا شبیه‌سازی از روی نام‌ فیلم‌هایی ایرانی هم برمی‌خوریم:
«زیر پوست شهر (رخشان بنی اعتماد)- زیر پوست شب (فریدون گله)»، «یک اشتباه کوچولو (محسن دامادی)- یک بوس کوچولو (بهمن فرمان‌آرا)»، «آرامش در میان مردگان (مهرداد فرید)- آرامش در حضور دیگران (ناصر تقوایی)» این نوع کپی‌برداری در کنار کپی‌برداری‌های دیگر (پوستر، موسیقی و...) در تاریخ سینمای ایران متاسفانه کم نیستند. فیلم‌هایی که تنها شباهتشان به اثر کپی‌برداری شده نامشان است و دیگر هیچ. هرچند که به‌ همین دلیل فروش نسبتا خوبی هم داشته‌اند ولی طبعا در تاریخ سینما ماندگار نخواهند بود. چرا که آنچه همیشه به یادگار می‌ماند اصل است و نه کپی.
The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle